موضع روسیه درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۳ کد : ۱۹۹۱۱۹۴ سرخط اخبار

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از راهکار آمریکا برای اعمال فشار در راستای تمدید تحریم تسلیحات ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره راهکار اخیر دولت آمریکا برای اعمال فشار در راستای تحریم تسلیحاتی ایران که گفته می‌شد ارائه طرحی حقوقی است تا نشان دهد آمریکا عضوی از برجام است، در پیامی توییتری نوشت: وقتی برای اولین بار شنیدم که آمریکا برنامه دارد خود را عضوی از برجام اعلام کند تا توافق هسته‌ای را نابود کند، فکر کردم که این یک شوخی بد است. ثابت شد که بد است، اما شوخی نیست. اکنون یک موضع رسمی است. هیچی محدودیتی برای شک و تردید و هیچ رحمی به عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که مدتی پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد پمپئو به دنبال ارائه طرحی حقوقی است که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از برجام است تا از این طریق بتواند برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر آینده منقضی می‌شود، اعمال فشار کند.

علاوه بر این پمپئو در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در این باره مدعی شد: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بسیار واضح است. این قطعنامه به وضوح توضیح داده که «طرفین» به چه معناست. این قطعنامه با برجام تفاوت دارد. ما یکی از طرفین هستیم و طرفین حق دارند که تحریم‌های تسلیحاتی را بازگردانند.

این دیپلمات روسی پیش‌تر در این باره گفته بود: مقامات آمریکایی در حالی مدعی هستند که آمریکا از حقوقی در قطعنامه ۲۲۳۱ برخوردار است که هیچ کلمه‌ای از تعهدات آمریکا که به همراه حقوق ذکر شده است، به زبان نمی‌آورند؛ به ویژه درباره خودداری از «اقداماتی که موجب کارشکنی در اجرای تعهدات تحت برجام می‌شود».

کلید واژه ها: ایران و روسیه پایان تحریم تسلیحاتی ایران


( ۱ )

نظر شما :