لیبرمن خواستار تصویب فوری قانون ممنوعیت نخست‌وزیری نتانیاهو شد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۴ کد : ۱۹۹۰۸۳۵ سرخط اخبار

رئیس یک حزب صهیونیستی از رئیس پارلمان این رژیم خواست تا طرح ممنوعیت نخست‌وزیری نتانیاهو را تصویب کند زیرا او برای تشکیل کابینه توافق نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی حزب «اسرائیل بیتُنا» در پیامی به «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید هشدار داد که «بنیامین نتانیاهو» با او بر سر تشکیل ائتلاف کابینه توافق نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» لیبرمن شامگاه یکشنبه طی یک پست فیسبوکی، ضمن هشدار دادن به گانتز - که همزمان ریاست ارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را نیز برعهده دارد - از او خواست که مقدمات برای تصویب طرح ممنوعیت نخست‌وزیری نتانیاهو را فراهم کند.

وی در این پست نوشت: «بنی گانتز، این آزمون واقعی برای شما است. به عنوان کسی که نتانیاهو را بهتر از هر کسی می‌شناسد، معتقدم که او توافق ائتلاف [کابینه] را با شما امضا نمی‌کند، چه امروز چه فردا. در این برهه، تنها کاری که می‌کند، وقت‌کُشی است».

لیبرمن با ابراز اطمینان درباره به شکست انجامیدن مذاکرات حزب آبی‌وسفید با لیکود برای تشکیل کابینه، تصریح کرد: «بار دیگر از شما می‌خواهم، جلسات مباحثه را بر سر پنج طرح قانونی که اسرائیل‌بیتُنا به کنست ارائه کرد، تصویب کنید. این شامل لغو دوره نخست‌وزیری در یک دولت انتقالی برای کسی که به جرائم کیفری متهم است، می‌شود».

این هشدار در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی امروز (دوشنبه) خبر دادند که گانتز و نتانیاهو برای نهایی‌کردن جزئیات توافق بر سر ائتلاف کابینه، در حال دیدار هستند.

مذاکرات دو حزب لیکود و آبی‌وسفید به دلیل درخواست نتانیاهو برای تصویب قانونی که مانع برکناری وی از نخست‌وزیری توسط دیوان عالی رژیم صهیونیستی شود، به بن‌بست خورده بود.

بامداد یکشنبه نیز روزنامه «جروزالم‌پست» به نقل از منابعی در حزب آبی‌وسفید گزارش داده بود حزب لیکود و نتانیاهو از خواسته‌های خود برای تصویب قانونی در کنست جهت ممانعت از برکناری وی از نخست‌وزیری در زمان تشکیل کابینه فراگیر توسط دادگاه، عقب‌نشینی کرده‌اند به همین دلیل حزب آبی‌وسفید نیز برای توافق راضی شده است. 

کلید واژه ها: آویگدور لیبرمن بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنی گانتس


( ۲ )

نظر شما :