از سرگیری تولید خودرو با تمام ظرفیت در کارخانه‌های چین

۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۹۹۰۶۵۸ سرخط اخبار

انجمن خودروسازان چین اعلام کرد تقریبا تمام خطوط تولید خودرو در این کشور پس از کاهش محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، حالا به ظرفیت کامل خود رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، انجمن خودروسازان چین، اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، تقریبا تمام خطوط خودرو در کشور با کاهش محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا حالا با تمام وضعیت، مشغول به کار هستند.

در گزارش این انجمن آمده است:‌ از مجموع 204 خط تولید خودرو در چین، 86 درصد آنها شاهد بازگشت کامل کارمندان و شروع تولید با تمام ظرفیت است و 99 و نیم درصد آنها فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

با این حال اما، بازار خودروی چین که به شدت شاهد کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا بود،‌ تلاش می‌کند تا خود را به شرایط عادی بازگرداند.

فروش خودرو در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، در ماه مارس سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 43.3 درصد کاهش داشته است.

البته اوضاع بازار خودروی چین در ماه فوریه خیلی بدتر بود چرا که در بحبوحه تلاش چین برای کنترل شیوع کرونا، فروش خودرو در این کشور 80 درصد سقوط کرد.

کارشناسان انجمن خودروسازان چین اعلام کردند: انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد سرعت گرفتن بهبود بازار خودرو باشیم اما در عین حال هشدار دادن جبران خسارتی که به خاطر کرونا به این صنعت وارد شده، تا حدودی سخت خواهد بود.

کلید واژه ها: چین


نظر شما :