۲۵ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست می‌دهند/ بیکاری به ۲۰ درصد می‌رسد

۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۹۹۰۶۵۵ سرخط اخبار

بانک جی‌پی مورگان آمریکا پیش‌بینی کرد به خاطر شیوع ویروس کرونا تعداد بیش‌تری از افراد شاغل در آمریکا از کار بیکار خواهند شد و نرخ بیکاری در این کشور به 20 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، در حالی که اثرات منفی شیوع ویروس کرونا، بر اقتصاد آمریکا همچنان ادامه دارد حالا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ادامه این روند به افزایش نرخ بیکاری به این کشور به 20 درصد، منجر خواهد شد.

کارشناسان بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا، اخیرا با انتشار گزارشی پیش‌بینی‌های قبلی خود را اصلاح کرده و اعلام کردند اطلاعات جدید باعث شده که ما به این نتیجه برسیم که تا پایان ماه آوریل تعداد افراد بیکار در آمریکا که به خاطر کرونا شغل خود را از دست دادند، به 25 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و نرخ بیکاری در این کشور، به حدود 20 درصد افزایش می‌یابد.

نتایج تحققات کارشناسان این بانک همچنین نشان می‌دهد، با توجه به اینکه شیوع کرونا ساعت کار کارگران آمریکایی‌ را‌ کاهش داده انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 40 درصد سقوط کند.

تنها چند هفته پیش بانک جی‌پی مورگان آمریکا، پیش‌بینی کرده بود تولید ناخالص داخلی آمریکا حدود 25 درصد در سه ماهه دوم کاهش خواهد یافت.

در گزارش این بانک آمریکایی آمده است: طی هفته‌های گذشته پیش‌بینی‌ها در هاله‌ای از ابهام و بر اساس اطلاعاتی که خیلی شفاف نبودند، انجام شده است و مدل‌های اقتصادی که مدنظر قرار گرفته، با محدودیت‌های جدی روبرو بوده‌اند.

به همین دلیل ما از روش‌های مختلفی برای رسیدن به چشم انداز آینده استفاده کرده‌ایم.

بنا به اعلام کارشناسان جی‌پی مورگان، تغییر چشم‌انداز و پیش‌بینی عملکرد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم، به دلیل این بوده است که تنها در سه هفته، شاهد بیکار شدن 16.8 میلیون نفر در این کشور بوده‌ایم.

البته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تلاش می‌کند با استناد به رشد هفته پیش بورس آمریکا، نشان دهد که اوضاع اقتصادی این کشور، رو به بهبود است اما پرواضح است که رشد بازارهای بورس لزوما نشاندهنده سلامت اقتصادی یک کشور و مردم آن نیست.

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا


( ۱ )

نظر شما :