آمریکا پایگاه‌های نینوا را تحویل وزارت دفاع عراق داد

۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۹۰۴۳۱ سرخط اخبار

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا امروز (دوشنبه) پایگاه‌های خود در استان نینوای عراق را هم به وزارت دفاع این کشور تحویل دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت بغداد الیوم، یک منبع آگاه اعلام کرد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی در چارچوب طرح عقب‌نشینی از پایگاه‌های موجود در تعدادی از استان‌های عراق، از پایگاه‌های خود در نینوا عقب‌نشینی کرده و آنها را به وزارت دفاع این کشور تحویل دادند.

در همین راستا، یک منبع دیگر اعلام کرد، نیروهای آمریکایی به ساخت پایگاهی در اربیل ادامه می‌دهند که یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌ها در منطقه خاورمیانه خواهد بود و این اقدام تحت تأثیر روند عقب‌نشینی و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های عراق قرار ندارد.

به گفته این منبع، نیروهای آمریکایی به دولت اقلیم کردستان اعلام کرده‌اند که سربازان آمریکا در پایگاه "الحریر" در شهر اربیل می‌مانند. علاوه بر این پایگاه، فرماندهی نیروهای ائتلاف در پایگاه نظامی دیگر در فرودگاه اربیل باقی خواهند ماند و از آن خارج نمی‌شوند.

هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای آمریکایی ادامه دارد و دو طرف همکاری دوجانبه‌ای دارند.

نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا روز یکشنبه پایگاه "کی ۱" واقع در استان کرکوک عراق را تخلیه کردند. روز پنجشنبه هم پایگاه هوایی "القیّاره" در جنوب موصل را به ارتش این کشور تحویل داده بودند.

نیروهای امنیتی عراق ۱۰ مارس نیز پایگاه القائم در استان الانبار را پس از خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از آن، به دست گرفتند.

کلید واژه ها: عراق و امریکا


( ۲ )

نظر شما :