قشقاوی: به خاطر تحریم‌های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۹۰۲۵۴ سرخط اخبار

سفیر ایران در اسپانیا گفت: ایران تنها کشور جهان است که به علت تحریم‌های بانکی آمریکا، امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازارهای جهان برای مقابله با کرونا را ندارد.

قشقاوی: به خاطر تحریم‌های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در گفتگوی اختصاصی با خانم «ایگلسیاس» مدیر بخش بین‌الملل روزنامه لاراسون چاپ اسپانیا گفت: به علت تحریم‌های بانکی آمریکا، ایران تنها کشور جهان است که در این شرایط سخت مبارزه با شیوع کرونا، مطلقا امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازارهای جهان را ندارد، زیرا هرگونه تبادل بانکی، مستلزم دریافت مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های آمریکا (اوفک ) است که این دفتر اجازه این کار را به بانک‌ها و شرکت‌های خارجی نمی‌دهد.

 قشقاوی این را یک ظلم آشکار و کاملا مغایر با اصول بشردوستانه توسط یک قدرت زورگو و یکجانبه‌گرا خواند. 
 وی افزود: آمریکایی‌ها از شیوع کرونا به عنوان مکمل حلقه فشار حداکثری علیه ایران استفاده می‌کنند و با تولید «فیک نیوزها» و دامن زدن به شایعات و جعل اخبار بی پایه و اساس، از طریق امپراتوری رسانه‌ای وابسته به خود، اعم از رسانه‌های فارسی زبان و غیره، تلاش وسیعی دارند تا افکار عمومی جهان را از اقدامات ضد بشری خود، منحرف کنند.
 قشقاوی در این مصاحبه به سوالات متعدد درباره زمان آغاز انتشار این ویروس در ایران، سیاست‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت و برگزاری انتخابات مرحله اول و دوم انتخابات مجلس و ... پاسخ داد.

کلید واژه ها: حسن قشقاوی


نظر شما :

رضا ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۶
باسلام در اینکه آمریکا کشوری زورگو می باشد هیچ اختلاف وبحثی در ان نیست ولی ای کاش امثال آقایان موسوی خویینی وعباس عبدی و....خانم ابتکار که با اشغال سفارت بهانه به دست آمریکای ها دادند بیایند وجواب مردم ایران رابدهند