نایب رئیس حقوقی و قضائی مجلس: تحریم باعث کاهش توانایی دولت در مبارزه با کرونا شده است

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۹۰۲۳۸ سرخط اخبار

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به شرایط بحرانی کشوراظهار کرد: مسئله تحریم‌ها باعث شده که دولت نتواند آن طور که باید بر اساس وظیفه قانونی خود در حوزه کرونا ویروس به مردم کمک کند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم مداخله جهانی برای لغو تحریم های ضد انسانی در بحران امروز کشورمان در موضوع کرونا اظهار کرد: موضوع تحریم ها به تصمیم آمریکا بستگی دارد بعید می دانم فشار کشور های اروپایی بتواند این انفعال را در آمریکا ایجاد کند.

وی افزود: ولی عواطف انسانی و شرایط ویژه کشور ایجاب می کند نه تنها تحریم های دارویی بلکه تمامی تحریم ها برداشته شود، مسئله تحریم ها باعث شده که دولت نتواند آن طور که باید بر اساس وظیفه قانونی خود در حوزه کرونا ویروس به مردم کمک کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین تصریح کرد: امروز مردم و افرادی که گرفتار این ویروس شدند به شدت در مضیقه و در تنگنا قرار دارند؛ امیدواریم که جامعه جهانی این فشار را برای لغو تحریم ها به آمریکا وارد کند ولی اینکه آمریکا به چه میزان این موضوع را  بپذیرد مشخص نیست.

وی در پایان اضافه کرد: ولی به هر جهت ما در یک شرایط ویژه قرار داریم و این انتظار ما کاملا به جا و قانونی است، جامعه جهانی باید حداقل شرایطی ایجاد کند که ما در حوزه غذا و دارو تحریم نباشیم.

کلید واژه ها: تحریم ایران ویروس کرونا


نظر شما :