ایران، شفاف‌ترین کشور در زمینه کرون

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۸۹۹۴۴ سرخط اخبار

ربیعی: ایران از همان ابتدا با قطعی شدن اولین تست بدون ملاحظه و با شفافیت نظرش را منعکس کرد.

به گزارش «ایرنا»، علی ربیعی سخنگوی دولت کرونا را مساله اول دولت و کشور عنوان کرد.

وی در ادامه گفت:«مردم ما در این روزها بیش از گذشته کنار یکدیگر هستند و به دولت کمک می‌کنند تا با همدلی بر کرونا غلبه کنیم. کرونا مساله اول کشور و دولت است البته این موضوع تمام دنیا را درگیر کرده و با قدرت شیوع زیاد در اقصی نقاط جهان شاهد قربانیان آن هستیم.

دولت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با قطعی شدن اولین تست بدون ملاحظه و با شفافیت نظرش را منعکس کرد،  صداقت یکی از بدیهیات و پیش درآمدهای اصل است که ما به آن توجه کردیم.کرونا مثل سارس و ایدز تهدید جهانی است ایران جزو شفاف ترین کشورها در خصوص اعلام این موضوع بوده است به رغم وجود کاستی‌ها برای ارائه خدمات تلاش کرده است.

پس از شوک اولیه به سرعت بر اوضاع مسلط شده و در حال کنترل شرایط هستیم. اجازه نمی‌دهیم تحریم، تروریسم و ویروس در زندگی مردم تاثیرگذار شده و برای مردم عادی شود.دولت بر رسالت اصلی خود بر محافظت از جان شهروندان عمل کرده و می‌کند. آنچه اولویت اول ماست، زندگی شهروندان ماست و دولت از آحاد مردم درخواست دارد با دقت بیشتری بر توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنند.

در جلسه هیات دولت موضوع آسیب‌های اقتصادی ناشی از گسترش و شیوع این ویروس بر کسب و کار مردم و کاهش سطح درآمدها مورد بررسی قرار گرفت و وزرای ذیربط گزارش‌هایی دادند. طبق گزارشی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه دادتولید ماسک های نانو n95 مخصوص پرسنل بیمارستانی نیز تا پایان هفته به روزی 300 هزار عدد خواهد رسید و کلیه دستگاه های تولید این ماسک‌ها در داخل کشور است.

 تمام این موارد به غیر از ظرفیت تولیدات وزارت دفاع است که از جمله مهمترین تولیدات آنها تولید کیت تشخیص بیماری بوده است که توسط متخصصین این وزارتخانه انجام شده است».

آمار کرونا در ایران در روز 2 ماه مارس، با 523 مورد جدید، به 1501 نفر رسید. تا روز اول ماه مارس 66  مورد فوتی به ثبت رسیده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین تا چندی پیش از 78 هزار نفر فراتر رفته است، 2744 نفر جان باختند، بیش از 32 هزار نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات چندی پیش سازمان بهداشت جهانی، در 37 کشور جهان، تعداد 2790 مبتلا ثبت شده است.

کلید واژه ها: ویروس کرونا علی ربیعی


( ۲ )

نظر شما :