تلاش یک لابی صهیونیست برای شکست سندرز یهودی!

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۸۹۷۲۴ سرخط اخبار

گزارش‌هاحاکی از آن است که یکی از لابی‌های وابسته به آیپک، میلیون‌ها دلار برای خارج کردن «سندرز» از چرخه رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات آمریکا، هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یکی از از گروه‌های ناظر بر روند انتخاباتی آمریکا از تلاش یک لابی صهیونیستی برای ممانعت از پیشتازی «برنی سندرز» نامزد یهودی و سوسیال دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ خبر داد.

این لابی صهیونیستی که به «آیپک» وابسته است و تحت عنوان «اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل» فعالیت می‌کند؛ تاکنون بیش از ۱.۴ میلیون دلار علیه سندرز هزینه کرده که از این مبلغ، ۸۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغات سو در ایالت آیوا شده و ۶۰۰ میلیون دلار نیز به همین امر در ایالت نوادا تعلق گرفته است.

این در حالی است که سندرز که به دلیل عقاید سوسیالیستی مورد غضب بخش سنتی حزب دموکرات است؛ تلاش می‌کند تا از مذهب خود به عنوان ابزاری برای جلب آرا یهودیان آمریکا استفاده کند با این حال وی منتقد سرسخت سیاست‌های تل‌آویو در قبال فلسطینی‌ها است.

گفتنی است امروز ایالت نوادا صحنه برگزاری دور جدیدی از انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌های آمریکا است. رقابت‌های درون‌حزبی تا این جای کار به نفع سندرز تمام شده و با پیشتازی او همراه بوده است.

کلید واژه ها: برنی سندرز


نظر شما :