چابهار ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی افغانستان است

۳۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۹۸۷۶۳۹ سرخط اخبار

ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: چابهار ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی افغانستان است و می‌تواند این کشور محصور در خشکی را به آب‌های آزاد دنیا وصل کند.

عبدالغفور لیوال روز پنجشنبه در دیدار با تجار و بازرگانان افغانستانی مقیم منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: از نزدیک از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های چابهار دیدن کردم تا دیگر تجار را تشویق به سرمایه‌گذاری و حضور در این منطقه کنم.

وی گفت: مشکلات مطرح شده از سوی تجار پیگیری می‌شود و از هیچ کوششی برای حل مشکلات و برداشتن موانع سرمایه‌گذاری دریغ نخواهیم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران اظهار داشت: افغانستان بعد از جنگ‌های طولانی در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته و امروز شاهد هستیم تجار این کشور در مناطق مختلف دنیا از جمله چابهار حضور دارند.

وی ادامه داد: مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در همه جا وجود دارد و مشکلات اقامت، تردد در سراسر ایران و یا حداقل در محدوده استان سیستان وبلوچستان در سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود.

لیوال همچنین برقراری پرواز چابهار - کابل را خواستار شد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در چابهار نیز اظهار داشت: تجار افغانستان حضور فعالی در منطقه آزادچابهار دارند و تمام همکاری‌ها را با آنان انجام داده‌ایم تا مشکلات این تجار به حداقل برسد.

حمیدرضا طوسی افزود: شهرستان چابهار با موقعیت جغرافیایی راهبردی در کنار آب‌های آزاد، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آبهای اقیانوسی است.

وی بیان کرد: هیات‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی زیادی با هماهنگی وزارت امورخارجه در طول سال‌های اخیر از فرصت‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری چابهار دیدن کردند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار ادامه داد: این دفتر تلاش زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه و منطقه کرده است.

وی گفت: ثبت ۱۷۶ شرکت افغانستان در منطقه آزادچابهار نمونه‌ای از توجه تجار آن کشور به سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

کلید واژه ها: بندر چابهار


نظر شما :