پاسخ نماینده ایران به رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل

۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۸۷۵۴۰ سرخط اخبار

نماینده ایران در سازمان ملل گفت:ایجاد صلح پایدار در خاورمیانه صرفا با حل مسئله فلسطین از طریق پایان یافتن اشغالگری و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس ممکن است.

به گزارش افکارنیوز،  مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قاطع 8 قطعنامه، جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در فلسطین و به ویژه نوار غزه را محکوم کرد.

همزمان با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی دفاع آن و با وجود مخالف هیات های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قاطع 8 قطعنامه ضد اسرائیلی،‌ اقدامات این رژیم در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین و کاربرد زور علیه شهروندان فلسطینی بویژه ساکنان نوار غزه که منجر به کشته و زخمی غیرنظامیان شده و نیز شهرک سازی در سرزمین های اشغالی از جمله در بیت المقدس شرقی و جولان اشغالی را محکوم کرد.

در این قطعنامه ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی، ‌اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمینهای اشغالی و نیز تخریب خانه ها و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن نمودن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه شان تاکید شده است.

در این قطعنامه ها از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به قطعنامه های مصوب سازمان ملل در خصوص جولان عمل کند و به اشغال این منطقه پایان دهد.

همچنین رژیم صهیونیستی از اعطاء حق شهروندی اسرائیل به ساکنان جولان سوریه منع شده است.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :