رئیس جمهوری جدید تونس سوگند یاد کرد

۰۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۸۷۰۵۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور جدید تونس، امروز در صحن پارلمان این کشور و مقابل نمایندگان منتخب کشورش برای پنج سال دوره ریاست جمهوری سوگند یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قیس سعید» رئیس جمهور جدید تونس، صبح امروز چهارشنبه (۲۳ اکتبر) برای دوره پنج ساله ریاست خود سوگند یاد کرد. 

به گزارش خبرگزاری تونس، آیین ادای سوگند رئیس جمهور جدید در قالب جلسه فوق‌العاده پارلمان این کشور در منطقه «باردو» برگزار شد و قیس سعید طبق فصل ۷۶ قانون اساسی اعلام کرد «به خدای بزرگ سوگند یاد می‌کنم که حافظ استقلال تونس و خاک آن باشم و به قوانین و قانون اساسی آن احترام بگذارم و منافع آن را رعایت کنم و به آن وفادار باشم»

صبح امروز برخی رسانه‌های تونسی تصاویر و فیلمی از قرآنی که قرار بود سعیّد با آن سوگند یاد کند، منتشر کرده و نوشتند که این قرآن در سال ۱۹۸۱ در تونس چاپ شده و به خط مغربی (خط اصیل تونس) است که در اواخر دهه هشتاد قرن گذشته آن را وارد پارلمان کره‌اند.

«قیس سعیّد» حقوقدان تونسی معروف به «کاندیدای جوانان» در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس که هفته گذشته برگزار شد با کسب ۷۲.۷۱ درصد آراء پیروز انتخابات شد. پیشتر سعید در دور نخست انتخابات موفق شده بود در کنار نبیل القروی نامزد دیگر پیروز، به دور دوم راه یابد. 

کلید واژه ها: تونس


( ۱ )

نظر شما :