اردوغان از وضعیت عربستان در حمله به یمن درس بگیرد

۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۸۶۸۵۸ سرخط اخبار

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام ترکیه در حمله به سوریه قطعاً محکوم است و شکست خواهد خورد و ترکیه باید از وضعیت عربستان و دیگر کشورهای متجاوز در سطح منطقه درس بگیرد و اشتباهات آنها را تکرار نکند.

منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله ترکیه به شمال سوریه گفت: اقدام ترکیه در حمله به شمال سوریه اقدامی به دور از شئونات دیپلماتیک است و این اقدام کاری نیست که امروز مجامع بین‌المللی آن را بپسندد.

وی افزود: اقدام ترکیه در حمله به سوریه قطعاً محکوم است و شکست خواهد خورد و ترکیه باید از وضعیت عربستان و دیگر کشورهای متجاوز در سطح منطقه درس بگیرد و اشتباهات آنها را تکرار نکند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فاجعه‌آمیزتر از اقدام ترکیه اقدام ناجوانمردانه آمریکایی‌ها است که از مردم کرد سوریه استفاده کردند و امیال و برنامه‌های خودشان را جلو بردند و به موقع هم این اکراد را به سطل زباله انداختند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: مردم منطقه باید بدانند که آمریکایی‌ها در هیچ شرایطی قابل اطمینان نیستند و به نظر من دنیا باید از این اقدام زشت آمریکایی‌ها درس عبرت بگیرد. مردم منطقه باید همانند رهبر معظم انقلاب دست رد به اهداف و برنامه‌های آمریکا بزنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من به آقای اردوغان می‌گویم که اشتباهات فراوانی را در سوریه مرتکب شده و ما امیدوارم بودیم که آقای اردوغان همراه با ایران و روسیه برای برقراری نظم و عدالت در سطح منطقه تلاش و کوشش کند اما این اقدام زشت اردوغان در حمله به سوریه کارهای ترکیه در منطقه را هیچ و پوچ کرد و من به آقای اردوغان می‌گویم تا هرچه ابعاد فاجعه بیشتر نشده منطقه شمال سوریه را ترک کند و اجازه دهد دولت این کشور بتواند تکلیف منطقه خود را خود مشخص کند. 

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :