فعالیت کنسولگری عراق در مشهد به تعلیق در آمد+سند

۰۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۹۸۶۶۲۳ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: در پی انتشار سندی مبنی بر ضرب و شتم و بازداشت دو دیپلمات عراقی در مشهد، وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور دستور تعلیق فعالیت کنسولگری عراق در مشهد را صادر کرده است.

براساس بیانیه رسمی «احمد الصحاف»، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «محمدعلی الحکیم» دستور داده که فعالیت کنسولگری عراق در مشهد به تعلیق درآید.

همزمان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق تأکید کرد که این تعلیق تا زمانی که دولت ایران رسما از این اقدام عذرخواهی کند ادامه خواهد داشت.

رسانه های عراقی سندی از کنسولگری عراق در مشهد منتشر کرده اند که نشان می دهد مقامات امنیتی ایران به دو دیپلمات عراقی حمله و پس از ضرب و شتم آنان در خیابان، آنها را به مدت دو روز بازداشت کرده اند.

براساس این سند که گزارش محرمانه ماجرا به دفتر وزیر امور خارجه عراق است، این دو دیپلمات به عنوان نیروی فوق العاده به مشهد رفته بودند.

در این سند آمده که نیروهای امنیتی ایران در مشهد این دو کارمند را در خیابان گرفته و مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس بازداشت کرده اند و پس از پیگیری های کنسولگری عراق در مشهد و ابلاغ طرف ایرانی به اینکه این دو کارمند در مأموریت خارجی هستند و از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند، مقامات ایرانی به بازداشت این دو فرد ادامه داده اند.

این سند درباره علت بازداشت این افراد و اتهام احتمالی آنان توضیحی نداده است.

در این سند آمده که بازداشت افراد در 28 سپتامبر (شنبه) رخ داده است.

د. احمد الصحاف | Dr. Ahmad Al-Sahaf@DrAhmedalshaf

وزیر الخارجیه @maalhakim یوجّه بتعلیق العمل فی قنصلیه جمهوریه العراق بمدینه مشهد على خلفیه الاعتداء الذی طال دبلوماسیین عراقیین.

مشاهده عکس در توییتر

کلید واژه ها: ایران و عراق کنسولگری عراق


( ۵ )

نظر شما :