وزیردفاع: مقاومت ما موجب شد دشمنان از "فشار حداکثری" به "التماس حداکثری" بیفتند

۰۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۵ کد : ۱۹۸۶۵۷۴ سرخط اخبار

ایرنا- وزیر دفاع با بیان اینکه در سوریه و عراق "پوزه" استکبار جهانی به خاک مالیده شد و این ها همه نتیجه فرهنگ مقاومت و شهادت است، گفت: مقاومت در کشور ما موجب شده که امروز دشمنان از فشار حداکثری به سمت التماس حداکثری بروند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرتیپ «امیر حاتمی» روز یکشنبه در سومین همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت افزود: ما در دفاع مقدس آموختیم که دشمن با تمام توان می‌خواهد ما نباشیم و تنها راه ما این است که مقاومت کنیم و متکی به خود باشیم.

وی ادامه داد: ما امروز در همه عرصه‌ها می‌توانیم همه نیازهایمان در عرصه دفاعی را تامین و از آن استفاده کنیم. در مقابل تروریست‌ها و شیطان بزرگ نیز طلیعه این امر با زدن پهپاد آمریکایی اتفاق افتاد.

امیر حاتمی بیان کرد: ما با کمترین تجاوز به شدت مقابله می‌کنیم و اگر این تجاوز تکرار شود یقینا پاسخ ما نیز شدیدتر خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز سیاست آمریکا علیه ما «فشار حداکثری» است و معنای آن این است که آمریکایی‌ها می گویند؛  اگر بتوانیم ایرانی ها را از اکسیژن،  آب و هوا محروم می‌کنیم.   این حرف شعار نیست.

وزیر دفاع اضافه کرد: «موقعی که وزیر خارجه ایران می‌خواهد برای ملاقات نماینده کشورمان در سازمان ملل که بیمار است به بیمارستان برود و ملاقات کند آمریکایی ها نمی‌گذارند و می گویند نمی شود؛ معنی آن این است که هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم».

وی ادامه داد: این احساس و فهم در کشور ایجاد شده که امروز راهی جز راهی که در دفاع مقدس پیموده ایم نیست به دلیل آن نیازی که آن روز داشتیم. جوانانی که در دفاع مقدس آماده شده بودند به این فهم  و درک و دانایی رسیده بودند. امروز هم باید در بخش‌های دیگر کشور هم این اتفاق بیفتد.

حاتمی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: اگر آنها امروز اقتصاد ما را نشانه رفته اند و می گویند باید با تحریم اقتصادی آنها را از پا درآورد یا تسلیم کرد، به این دلیل است که دشمنان ما فکر می کنند ضعف ما در حوزه اقتصادی است و تلاش می کند از این طریق به ما آسیب بزنند.

وی تاکید کرد: با تلاش و یکدلی مشکلات اقتصادی نیز رفع خواهد شد این مسالهای نیست که من به شما بگویم، بنابر اطلاعات و گزارش سرویس جاسوسی "سی آی ار" به سران آمریکا؛ اگر چند سال دیگر این وضعیت تحریم و فشار بر ایران ادامه پیدا کند اقتصاد ایران مصون خواهد شد و نمی توانیم فشار را طولانی ادامه دهیم.

وزیر دفاع گفت: باور خوداتکایی و مقاومت امروز در سطح منطقه و جهان گسترش یافته و مختص کشور ما نیست. این باور امروز در فلسطین زنده است و بعد از ۷۰ سال که همه استکبار جهانی تلاش کردند نتوانستند ملت فلسطین را تسلیم کند فلسطینی‌ها امروز از هر زمان دیگری به مقاومت معتقدتر هستند.

حاتمی ادامه داد: در یمن آمریکایی‌ها و سعودی‌ها فکر می کردند چند روزه می توانند کار را تمام کنند اما امروز یمنی‌ها از هر زمان دیگری قوی‌تر هستند و می توانند اهداف ویژه ای را در عمق خاک دشمن مورد هدف قرار دهند و دشمنان با شرمندگی دیگران را متهم می‌کنند. دشمنان فکر می‌کنند اگر یک حریف قدرتمند را معرفی کنند این مساله می تواند مقداری برای آنها آبرو بخرد اما این موضوع ثابت کرد که یمنی ها پیشرفت خواهند کرد و از این نیز قدرتمند تر خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سوریه و عراق "پوزه" استکبار جهانی به خاک مالیده شد و این ها همه نتیجه فرهنگ مقاومت و شهادت است، گفت: مقاومت در کشور ما موجب شده که امروز دشمنان از فشار حداکثری به سمت التماس حداکثری بروند.

 وی در پایان با بیان اینکه با همکاری و همدلی می‌توانیم مقابل راهبرد فشار حداکثری دشمن پیروز و سربلند باشیم، گفت: در سالی که دشمن می‌خواست سال پر فشاری برای ما باشد ما دستاوردهای بسیاری داشتیم.

کلید واژه ها: امیر حاتمی سیاست فشار حداکثری


( ۲ )

نظر شما :