دومینیک راب: برای حفاظت از ایمنی کشتیرانی با شرکایمان همکاری می‌کنیم

۰۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۹۸۶۵۲۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر مدعی شد که توقیف نفتکش انگلیسی توسط جمهوری اسلامی ایران اقدامی در راستای اختلال در آزادی کشتیرانی بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه پس از آزادسازی کشتی انگلیسی استنا ایمپرو که توسط دولت ایران توقیف شده بود، اعلام کرد که لندن با سایر شرکایش برای حفاظت از ایمنی کشتیرانی و نگهداری قوانین بین‌المللی همکاری خواهد کرد. این نفتکش بندر عباس را به سوی دبی ترک کرده است.

دومینیک راب در این خصوص مدعی شد: نفتکش استنا ایمپرو به طور نامشروعی توسط ایران توقیف شده بود. این اقدام در راستای اختلال در آزادی کشتیرانی اتخاذ شده است. ما در حال همکاری با شرکای بین‌المللی‌مان هستیم تا از کشتیرانی حفاظت کرده و قوانین بین‌المللی را حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای رسمی از رفع توقیف نفت‌کش انگلیسی "استنا ایمپرو" خبر داد و اعلام کرد:‌ نفت‌کش انگلیسی "استنا ایمپرو" STENA IMPERO، ساعت 9 صبح امروز جمعه(پنجم مهرماه) از لنگرگاه بندرعباس، دریاروی خود را به‌سوی کریدور بین‌المللی ترافیک دریایی خلیج‌فارس آغاز کرد.

در ادامه بیانیه آمده است:فرمانده و خدمه به‌صورت رسمی، تعهد کتبی داده‌اند که هیچ ادعایی ندارند. این در حالی است که علیرغم رفع توقیف این شناور، همچنان پرونده آن در مراجع قضایی ایران باز است و روند دادرسی به تخلفات و اعلام نتایج نهایی آن، در حال طی شدن مسیر بررسی‌های حقوقی و قانونی قرار دارد.

۷۰روز پیش و عصر روز جمعه ۲۸ تیرماه، نفت‌کش انگلیسی استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

کلید واژه ها: ایران و انگلیس


نظر شما :