مکرون: شرایط برای گفت‌وگو میان سران آمریکا و ایران ایجاد شده است

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۹۸۶۴۸۷ سرخط اخبار

 ایرنا- «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که شرایط برای گفت‌وگو میان سران آمریکا و ایران ایجاد شده است.

به گزارش چهارشنبه رویترز، مکرون پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: من معتقدم که شرایط برای بازگشت سریع به مذاکرات ایجاد شده است.
وی افزود: علاقه مشترکی برای پیشرفت و ایجاد شرایط کاهش تنش و همچنین تحقق یک توافق بلندمدت وجود دارد. اما این بستگی به اراده دو طرف دارد.
مکرون دوشنبه و سه‌شنبه با روحانی در نیویورک دیدار کرد. رئیس جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد؛ تا ساعات آینده در نیویورک پیشرفتی در مسأله هسته‌ای ایران رخ دهد.
مکرون در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه اکنون زمان انجام مذاکرات میان ایران، آمریکا، قدرت‌های بزرگ و کشورهای منطقه فرا رسیده است، گفت: هدف از مذاکرات همچنین باید برداشتن تمام تحریم ها از ایران باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه برای شرکت در اجلاس عالی رتبه هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد. وی قرار است صبح چهارشنبه به وقت نیویورک در این مجمع سخنرانی کند.

کلید واژه ها: امانوئل مکرون


( ۱ )

نظر شما :