صالحی: با قدرت به حرکت برای پیشبرد اهداف هسته‌ای ادامه می‌دهیم

۰۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۳ کد : ۱۹۸۵۸۱۹ سرخط اخبار

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تاکید کرد: به مردم صراحتاً اعلام می‌کنیم که با قدرت و قوت به حرکت خود برای پیشبرد اهداف هسته‌ای ادامه می‌دهیم و هیچگاه متوقف نبوده و نخواهیم شد.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، به نقل از استان داری البرز، علی اکبر صالحی امروز سه‌شنبه پنجم شهریور در بازدید از روند تکمیل اولین بیمارستان یون درمانی کشور و غرب آسیا در البرز، گفت: در حوزه اکتشاف و استخراج قدم‌های بلندی برداشته شده و موفق شدیم با توان داخلی بیش از 80 درصد ذخایر معدنی ایران را شناسایی کرده و خدمات متعددی به وزارت نفت و مرکز تحقیقات زمین شناسی ارائه دهیم.

رئیس سازمان انرژی هسته ای از بومی سازی فناوری‌های هسته‌ای خبرداد و گفت: سالن مدرن سانتریفیوژ که به تازگی راه اندازی شده، ظرفیت تولید 60 سانتریفیوژ مدرن را در روز داراست و در زمینه تحقیق و توسعه از فاز مهندسی معکوس به فاز طراحی رسیده‌ایم.

وی افزود: با تحقیق و توسعه روی سانتریفیوژهای جدید توانستیم نسل IR6 را که اعتراض بسیاری از کشورهای خارجی را به دنبال داشت، نصب کنیم.

صالحی از پروژه های هسته ای در حال ساخت خبر داد و گفت: بیمارستان بزرگ یون درمانی کشور در سایت البرز در زمینی به مساحت 10 هکتار در حال ساخت است. تنها شش نمونه این بیمارستان در دنیا ساخته شده است.

صالحی افزود: این بیمارستان فوق تخصصی برای درمان انواع سرطان از طریق تابش یون‌های پروتون است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طراحی و تامین مالی تجهیزات این بیمارستان نزدیک به 200 میلیون یورو (2هزار و پانصد میلیارد تومان) است که در حال حاضر تجهیزات آن سفارش داده شده و نیمی از هزینه آن هم تامین شده است که تا سال 1400 فاز اول این بیمارستان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در صورت محقق شدن برنامه‌ها، این بیمارستان سال 1403 کاملا به بهره برداری می‌رسد.  

صالحی گفت: همچنین پروژه‌ای درمانی تترا در تهران در زمینی به مساحت 33 هزار متر مربع با تجهیزات پزشکی بالغ بر 60 میلیون دلار در حال ساخت است.

ساخت دو نیروگاه هزار مگاواتی در کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طرح ساخت دو نیروگاه بزرگ هزار مگاواتی در کشور از دو سال پیش با بودجه 10 میلیارد دلاری آغاز شده است.

صالحی با اشاره به هزینه‌های بالای پروژه‌های در حال ساخت گفت: به مردم صراحتاً اعلام می‌کنیم که با قدرت و قوت به حرکت خود برای پیشبرد اهداف هسته‌ای ادامه می‌دهیم و هیچگاه متوقف نبوده و نخواهیم شد.

کلید واژه ها: علی اکبر صالحی


( ۳ )

نظر شما :