لندن: تحریم‌ها علیه کره شمالی ادامه خواهد داشت

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۹۸۵۶۰۸ سرخط اخبار

یک مقام وزارت خارجه انگلیس ضمن ابراز تاسف از آزمایش‌های جدید موشکی کره شمالی، از تداوم تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه انگلیس از تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی ابراز تاسف کرد و از این کشور خواست در گفت‌وگوهای خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا مشارکت کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «هیثر ویلر»، معاون بخش آسیا و اقیانوس آرام وزارت خارجه انگلیس در این زمینه اظهار داشت: «از تداوم پرتاب‌ موشک‌های بالستیک کره شمالی که نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است، عمیقا متاسفیم. ما کره شمالی را ترغیب می‌کنیم در مذاکرات مهم با آمریکا در این زمینه  همانطور که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در مذاکرات  30 ژوئن (یکشنبه، نهم تیر) توافق کردند، مشارکت کند.»

بر اساس این گزارش، کره جنوبی بامداد جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی اقدام به شلیک دو «پرتابه نامشخص» جدید به سمت دریای ساحل شرقی خود کرده است. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی نیز  شنبه گزارش داد که رهبر کره شمالی شخصا بر عملیات آزمایش موشک جدید  نظارت داشت.

کره شمالی علی‌رغم دیدار اخیر رئیس جمهور این کشور و دونالد ترامپ در هفته‌های گذشته، 6 آزمایش موشکی انجام داد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ویلر اظهار داشته که پیونگ یانگ باید برای از بین بردن کامل سلاح‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشک‌های بالستیک خود اقدامی انجام دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: «در غیر این صورت، تحریم‌ها علیه کره شمالی همچنان برقرار خواهد بود.»

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از سال گذشته سه بار دیدار و درباره پایان دادن به تنش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی رایزنی کردند.کره شمالی، برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خودش را برای بقای خود برابر تهدیدهای آمریکا  جهت تغییر نظام این کشور ضروری می‌داند. 

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :