گستاخی انگلیس

۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۹۸۴۸۴۵ سرخط اخبار

شاید انگلیسی‌ها شروع کننده یک ماجرا باشند، اما قطعا پایان ماجرا و چگونگی پایان به دست آن‌ها نخواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حدود یک هفته قبل بود که انگلیس، نفتکش ۱ GRACE را در آب‌های جبل الطارق در قالب یک راهزنی دریایی، توقیف کرد؛ درست همزمان با روز‌هایی که شمارش معکوس ایران برای اروپایی‌های مانده در برجام آغاز شده بود تا شاید به این توافق نیمه جان تنفس مصنوعی دهند.
اکنون اشتباهات انگلیس مصداق ضرب المثل خربزه خوردن و پای لرزش نشستن شده است.

در هفته گذشته نفتکش‌های انگلیسی حوالی تنگه هرمز و خلیج فارس پهلو گرفته اند و تکان نمی‌خورند. 
وزارت دفاع این کشور نیز روز جمعه اعلام کرده است تحت تاثیر این حوادث ماموریت کشتی جنگی HMS MONTROSE در آب‌های منطقه را پایان خواهد داد و به جای آن، ناوشکن بزرگتری با نام HMS دونکان را به منطقه اعزام می‌کند برای آنکه بتواند ترس دلِ ملوانان پهلوگرفته انگلیسی را کم کند.
انگلیسی‌ها نگرانی خود را از سوختن دامنشان در ماجرایی که آغاز کرده اند، بروز داده اند.
انگلیس در موضع گیری از کاهش تنش‌ها صحبت می‌کند، اما آنجا که آمریکا از آن‌ها مطالبه راهزنی دارد، با آمریکایی‌ها همراهی می‌کند و این تنها همراهی انگلیس با آمریکا نیست. 
انگلیسی‌ها در طول مذاکرات هسته‌ای و بعد از آن و همچنین بعد از خروج آمریکا از برجام در خباثت و بدعهدی دست کمی از آمریکایی‌ها نداشتند، در ۱۴ ماه گذشته نیز در موضوع تعهدات اروپا در قبال خروج آمریکا از برجام تا توانستند سنگ اندازی کردند و اکنون نیز با راهزنی دریایی صفحه دیگر از کینه دیرینه خود با ملت ایران را رو کردند شاید انگلیسی‌ها شروع کننده یک ماجرا باشند، اما قطعا پایان ماجرا و چگونگی پایان به دست آن‌ها نخواهد بود.

کلید واژه ها: ایران و انگلیس


( ۶ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۰۰:۵۱
پیر پیر است گرچه شیر بود.انگلیس هم پیر است. بالا وپائین پریدن ان از ترس از پیری وناتوانی خود وبند کردن دیگران است.