صادرات ۲.۵ میلیارد دلار کالا به عراق طی ۱۰۰ روز/ رشد ۲۰ درصدی نسبت به پارسال

۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۸۴۶۶۹ سرخط اخبار

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در ۱۰۰ روز گذشته ۲.۵ میلیارد کالا به عراق صادر شده که نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدحمید حسینی امروز در همایش بزرگ تجاری ایران و عراق گفت: در ۱۰۰ روز گذشته ۲.۵ میلیارد دلار کالا به عراق صادر شده که این میزان صادرات نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی صادرات ما نسبت به گذشته است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه بدین ترتیب روزانه ۲۵ میلیون دلار کالا به عراق صادر شده است، گفت: اولویت امسال ما برای توسعه روابط تجاری با کشور عراق در زمینه‌های صنعت و خدمات است.

وی در ادامه به برخی برنامه‌ها و اولویت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در سال ۹۸ و رسیدن به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری اشاره کرد و گفت:‌ امضای توافق‌نامه و صدور مجدد کالا از عراق، برنامه‌ریزی جهت ورود اقلام مورد نیاز کشور  از محل ارز صادراتی به عراق با همکاری بانک مرکزی عراق و پیگیری جهت وصول طلب پیمانکاران و به کارگیری خط اعتباری ۲۰۰ میلیون دلاری صندوق ضمانت برای پروژه‌های بازسازی عراق از جمله این برنامه‌ها است.

حسینی بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های گمرکی، ایجاد مراکز خدمات تجاری و بازاریابی کشورمان در بغداد، بصره و اقلیم کردستان عراق و اجرایی کردن توافق مربوط به ایجاد شهرک‌های صنعتی آزاد در مرزهای دو کشور و تسهیل در صدور ویزای بلندمدت و مکرر برای تجار و صادرکنندگان کالا و خدمات و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق است.

کلید واژه ها: ایران و عراق


نظر شما :