برهم صالح در دیدار با اردوغان: با هر اقدام نظامی یکجانبه علیه مرزهایمان مخالفیم

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۹۸۳۷۵۵ سرخط اخبار

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود تاکید کرد: هر اقدام نظامی یکجانبه علیه مرزهای عراق را رد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر اطلاع‌رسانی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای از دیدار صالح با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود در استانبول و بررسی آخرین تحولات منطقه خبر داد.

طبق این بیانیه برهم صالح در این دیدار بر اهمیت همکاری و تکیه بر اصل گفت‌وگوی سازنده میان همه گروه‌ها جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی سیاسی برای بحران‌های موجود و دوری از زبان تهدید و تحریک به شکلی که ثبات امنیتی و اقتصادی را فراهم کند، تاکید کرد.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است، دو طرف به بررسی روابط دو کشور پرداخته و بر لزوم تقویت آنها به شکلی که افق‌های همکاری‌های مشترک را گسترده‌تر سازد، تاکید کردند.

در حالی که عملیات ترکیه در شمال عراق ادامه دارد، رئیس جمهور عراق بر لزوم حمایت از حاکمیت ملی عراق و مخالفت خود با هر گونه اقدام نظامی یکجانبه علیه مرزهای عراق تاکید کرد و گفت: تضمین امنیت مشترک با هماهنگی دو کشور و کشورهای منطقه محقق می‌شود.

این در حالی است که ترکیه روز سه‌شنبه آغاز عملیاتی نظامی علیه نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را اعلام کرد.

وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، در روز اول این عملیات نظامی که از عصر ۲۷ مه در شمال عراق آغاز شده، ۹ تن از نیروهای وابسته به این حزب از پای درآمدند.

این وزارتخانه بدون اشاره به جدول زمانی عملیات تاکید کرد، عملیات نظامی در شمال عراق طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

همچنین در این بیانیه آمده است، نیروهای کماندویی که همزمان با حمله هوایی شبانه به منطقه منتقل شدند، با وجود شرایط هوایی سخت، با موفقیت به بررسی‌های خود در آنجا ادامه می‌دهند.

در بیانیه یاد شده آمده است، در حملات جنگنده‌های ترکیه مخفیگاه‌های حزب کارگران کردستان در منطقه هاکروک در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفتند و پس از آن نیز یک عملیات هلی‌برن توسط نیروهای ویژه در مناطق صعب العبور انجام شد.

طبق بیانیه مذکور، نیروهای ویژه مواد منفجره و مین‌هایی که توسط "تروریست‌ها" کارگذاری شده بودند را خنثی کردند و توپخانه سنگین ترکیه پایگاه‌های کردها در کوه‌های قندیل و منطقه اسوس را هدف قرار دادند.

کلید واژه ها: برهم صالح رجب طیب اردوغان


نظر شما :

خسرو ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵
نگویید پایگاه های کردها ، پایگاه های تروریستها صحیح است ، مردم کرد منطقه ودولت اقیلم هم مخالف پ ک ک هستند
ایرانی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۶
لطفا کسی از طرف بقیه مردم به جز خودشون صحبت نکنه. از طرف همپیمانان داعشی و تکفیری تون در ترکیه خواستید صحبت کنید.