رهبر انقلاب در سال‌های ۹۴ تا پایان ۹۷ کدام‌یک از مقامات خارجی را به حضور پذیرفتند+تصاویر

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۸۲۷۸۰ سرخط اخبار

رهبرمعظم انقلاب در سال‌های 94 تا پایان97 حدود 50 ملاقات خارجی داشته‌اند و مقام‌های سوریه، روسیه، چین، ترکیه، عراق، ایتالیا، یونان، آذربایجان سوئد، فنلاند، بوسنی، ونزوئلا، افغانستان، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، سوئیس و اتریش از جمله کسانی بودند که با ایشان دیدار کردند.

رهبر انقلاب در سال‌های 94 تا پایان 97 کدام‌یک از مقامات خارجی را به حضور پذیرفتند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری در بازه زمانی چهار ساله 1394 تا پایان 1397 مقام‌های خارجی از کشورهایی چون سوریه، روسیه، چین، ترکیه، عراق، اندونزی، سریلانکا، ونزوئلا، آذربایجان، افغانستان، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، قزاقستان، ویتنام، غنا، بولیوی، الجزایر، نیجریه، ترکمنستان،  قرقیزستان، سوئیس، اتریش، ایتالیا، یونان، مجارستان، ارمنستان، سوئد، اسلوونی، فنلاند، بوسنی و هرزگوین را به حضور پذیرفته‌اند. البته چندین مقام از جمله رؤسای جمهور ترکیه، روسیه، آذربایجان، افغانستان، عراق و ونزوئلا دو یا چند بار با رهبر معظم انقلاب در طی این مدت دیدار کرده‌اند. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هر کدام در سال‌های 1394، 1396 و 1397 با رهبر انقلاب دیدار کرده‌اند.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز در سال‌های 1394، 1395 و 1396 به حضور رهبر معظم انقلاب رسیده است. «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز سال‌های 94 و 95 با رهبر انقلاب دیدار کرده و عبدالله عبدالله، رئیس هیأت اجرایی دولت افغانستان نیز یک بار در سال 1394 به حضور ایشان رسیده است.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز سال‌های 1394 و 1395 با رهبر انقلاب دیدار کرده است. رؤسای جمهور و نخست‌وزیران عراق نیز در طی این چهار سال، جمعاً 6 بار به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفته‌اند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه و شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین‌ المجالس سازمان همکاری اسلامی از جمله دیگر مقام‌هایی بودند که به حضور ایشان رسیده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در این مدت حدود 50 ملاقات خارجی داشته‌اند و آخرین دیدار خارجی رهبر انقلاب در سالی که گذشت دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با ایشان بود.

ایشان در سال 1397،  6 ملاقات خارجی، در سال 1396 نیز 6 ملاقات، در سال 1395،  17 ملاقات و در سال 1394 نیز 21 میهمان خارجی را به حضور پذیرفته‌اند. 

گفتنی است مقام معظم رهبری در 18 فروردین ماه 1398 نیز «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق و هیأت همراه را به حضور پذیرفتند.

 

13980124000991_Test_PhotoL.jpg

 

رهبر معظم انقلاب در این دیدار عنوان کردند: روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق فراتر از روابط دو کشور همسایه است و دولت و ملت ایران، پیشرفت و سعادت عراق را به نفع خود می‌دانند، اما آمریکایی‌ها بر خلاف اظهارات لفظی خود دموکراسی و مجموعه فعالان سیاسی کنونی عراق را به ضرر خود می‌دانند، و بر همین اساس دولت عراق باید کاری کند که نظامیان آمریکایی هر چه زودتر از عراق خارج شوند.

*دیدارهای سال 1397

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان آخرین مقام خارجی بود که هشتم اسفند 1397 به حضور رهبر معظم انقلاب رسید و با ایشان دیدار کرد.

در این دیدار که عصر چهارشنبه انجام شد، رهبر معظم انقلاب، ایران و ارمنستان را همسایگان خوب و برخوردار از ارتباطات تاریخی خواندند و با تأکید بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی، خاطرنشان کردند: بر خلاف میل آمریکایی‌ها، روابط ایران و ارمنستان باید مستحکم، مستمر و دوستانه باشد.

ایشان با اشاره به روابط بسیار خوب ایرانیان با هموطنان ارمنی خود و همچنین فداکاری‌های آنان در دوران دفاع مقدس، گفتند: من به منازل این شهدا در تهران سرکشی کرده‌ام، چرا که ما شهدای ارمنیِ جنگ تحمیلی را همچون شهدای مسلمان، جزو افتخارات ایران می‌دانیم.

پاشینیان نیز با ابراز خرسندی و تشکر از شرایط خوب زندگی جامعه ارمنی در ایران، خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: یقین دارم با تجربه بسیار زیاد و خوب جنابعالی و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، همکاری‌های دو کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

 

13980107000395_Test_PhotoL.jpg

 

پیش از آن هم بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه صبح دوشنبه ششم اسفندماه در سفری چند ساعته به حضور مقام معظم رهبری رسید و با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، رمز پیروزی سوریه و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن را استقامت رئیس‌جمهور و مردم سوریه و پافشاری آنان بر مقاومت خواندند و با تأکید بر لزوم مراقبت در مقابل توطئه‌های آینده خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران، کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌کند.

 

13971207000596636867868276103200_88434_PhotoL.jpg

 

13980107000401_Test_PhotoL.jpg

 

*فلسطین با قدرت خواهد ماند

«زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه نیز دهم بهمن 1397 به حضور رهبر معظم انقلاب رسیدند.

مقام معظم رهبری در این دیدار گفتند: فلسطین با قدرت خواهد ماند و به لطف الهی در آینده‌ی نه‌ چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد.

 

13980107000519_Test_PhotoL.jpg

 

16 شهریور ماه 1397 نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پس از برگزاری نشست سه‌جانبه سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره روند صلح در سوریه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

 

13971207000602_Test_PhotoL.jpg

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پوتین که جمعه شب 16 شهریور 97 صورت گرفت، فرمودند: همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه یک نمونه برجسته و یک تجربه بسیار خوب از همکاری دو جانبه است که به معنی واقعی کلمه، هم‌افزایی است. (بیشتر بخوانید)

 

13971207000608_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار عصر جمعه 16 شهریور ماه رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه نیز مهمترین نیاز امروز دنیای اسلام را نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی و هم‌افزایی آنها دانستند و گفتند: اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی قطعاً زمینه‌ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود.

*دیدار برهم صالح با رهبر معظم انقلاب

بعد از ظهر شنبه  26 آبان 1397 نیز «برهم صالح» رئیس جمهور جدید عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس جمهور عراق تاکید کردند: عراق عزیز، قوی، مستقل و پیشرفته برای ایران بسیار مفید است و ما در کنار برادران عراقی خود خواهیم بود.

برهم صالح نیز در این دیدار عنوان کرد: ما بنا داریم عراق را به یک کشور قوی در منطقه تبدیل کنیم و امید داریم بتوانیم از همکاری‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی برای بازسازی عراق، بیش از گذشته بهره‌مند شویم. (بیشتر بخوانید)

 

13971207000592_Test_PhotoL.jpg

 

عصر یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ «سیریسنا» رئیس‌جمهور سریلانکا و هیأت همراه به حضور رهبر انقلاب رسیدند.

رهبر انقلاب با اشاره به روابط فرهنگی و تاریخی بین دو کشور و همچنین کشورهای منطقه‌ شبه‌ قاره، سطح کنونی روابط تجاری ایران و سریلانکا را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود دانستند و تأکید کردند: کشورهای آسیایی باید هر چه بیشتر با یکدیگر کار و همکاری کنند، زیرا این همکاری‌ها موجب تقویت آن‌ها خواهد شد.

 

13971207000615_Test_PhotoL.jpg

 

*دیدارهای سال 1396

در ماه پایانی سال 1396 وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه (دهم اسفند 1396) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

در این دیدار که ظهر پنج‌شنبه انجام شد، مقام معظم رهبری با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از سوریه در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام، پیروزی را از آنِ ملت‌های مؤمن و مجاهد خواندند و با تأکید بر لزوم پافشاری بر مشترکات اسلامی، گفتند: امیدواریم همگی آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید.

 

13980107000501_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین‌ المجالس سازمان همکاری اسلامی که در تهران حضور داشتند نیز عصر سه‌شنبه 26 دی ماه 1396 با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را از جمله موضوعات اساسی برشمردند و گفتند: یکی از موضوعات اصلی و بسیار مهم دنیای اسلام، «تلاش برای پیشرفت علمی» است که تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داد، با تلاش و با تکیه بر جوانان می‌توان رتبه علمی خود را ارتقا داد و در بخش‌های مهمی، در مرز دانش قرار گرفت.

 

13980107000504_Test_PhotoL.jpg

 

چهارشنبه شب دهم آبان 1396 نیز «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق دو کشور و لزوم افزایش همکاری‌ها، خاطرنشان کردند: ارتباطات نزدیک و برادرانه ایران و جمهوری آذربایجان، مخالفانی دارد که باید در مقابل وسوسه‌ها و اقدامات خرابکارانه آنها ایستادگی کرد و با اراده و انگیزه مضاعف، روابط و همکاری‌ها را در بخش‌های مختلف گسترش داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این واقعیت مهم که اکثریت جمعیت جمهوری آذربایجان همچون ایران و عراق از پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، افزودند: باید قدر این فرصت مفید و مراسم پرشکوه عزاداری شیعیان در آذربایجان را دانست، زیرا این موارد، هویت ملت و کشور شما را تقویت می‌کند.

 الهام علی‌اف به همراه پوتین به منظور شرکت در دومین اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران،  جمهوری آذربایجان و روسیه به تهران سفر کرده بود.

 

13980107000505_Test_PhotoL.jpg

 

رهبر معظم انقلاب، عصر همان روز یعنی چهارشنبه 10 آبان 1396 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به حضور پذیرفتند. 

ایشان در این دیدار، پوتین را دارای شخصیتی قوی و اهل تصمیم و عمل خواندند و افزودند: به همین علت می‌توان با روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ درباره کارهای بزرگ و نیازمند عزم و تلاش، صحبت و همکاری منطقی کرد.

مقام معظم رهبری همچنین پیشنهاد پوتین را برای گسترش چند جانبه همکاری‌های منطقه‌ای قابل قبول خواندند.

 

13980107000506_Test_PhotoL.jpg

 

صبح پنجشنبه چهارم آبان ماه 1396 نیز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و هیأت همراه، به حضور رهبر معظم انقلاب رسیدند. این دومین دیدار حیدر العبادی با رهبر معظم انقلاب در سال 1396 بود. (العبادی خرداد ماه 1396 نیز به حضور رهبر انقلاب رسیده بود.)

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با حمایت از گسترش همه‌جانبه روابط تهران- بغداد در زمینه‌های مختلف، خطاب به آقای حیدر العبادی گفتند: توجه ملت‌های منطقه به موفقیت‌های عراق، نتیجه زحمات و شجاعت‌های مردم عراق، شما و دیگر مسئولان عراقی است.

در این دیدار که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، نخست‌وزیر عراق با اشاره به تلاش‌های مردم و جوانان عراق برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور، گفت: با دقت کامل، از وحدت و یکپارچگی عراق محافظت می‌کنیم و همان‌گونه که قبلاً نیز به برادرانمان در اقلیم گفته بودیم، اجازه نمی‌دهیم خطر تجزیه کشورمان را تهدید کند.

حیدر العبادی با تشکر صمیمانه از حمایت‌های ایران در مبارزه عراق با تروریست‌ها، گفت: با اشتیاق کامل برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، تلاش و فعالیت می‌کنیم.

 

13980107000510_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز عصر چهارشنبه 12 مهر 1396 با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

 

13980107000517_Test_PhotoL.jpg

 

*به هیچ وجه به آمریکایی‌‎ها اعتماد نکنید

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر پیشین عراق عصر سه‌شنبه سی‌ام خرداد 1396 با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار خطاب به العبادی فرمودند: به هیچ وجه به آمریکایی‌‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار به ریشه‌های تاریخی فرهنگی و اجتماعی روابط دو ملت ایران و عراق اشاره و تأکید کردند: ما به دنبال گسترش روابط با ایران در همه زمینه‌ها از جمله افزایش خدمات رسانی برای سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات هستیم و خدمت به زوار ایرانی را افتخار خود می‌دانیم.

 

13980107000518_Test_PhotoL.jpg

 

* دیدارهای سال 1395

رئیس جمهور آذربایجان، آخرین مقامی بود که در ماه پایانی سال 1395 با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان و هیأت همراه، در نیمه اسفند 1395 (15 اسفندماه) به حضور رهبر معظم انقلاب رسیدند. 

 

13980107000444_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، «استفان لوفون» نخست‌وزیر سوئد نیز در سفرش به تهران عصر شنبه 23 بهمن 1395 با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سطح روابط ایران و سوئد را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود ارزیابی کردند و افزودند: سوئد به‌دلیل ارتباطات طولانی با ایران، در چشم مردم ما کشوری خوش‌نام است و این خوش‌بینی ملت‌ها به یکدیگر، زمینه‌ی مناسبی برای توسعه‌ی همکاری‌ها خواهد بود.

 

13980107000448_Test_PhotoL.jpg

 

«رمضان عبدالله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه نیز 24 آذر 1395 با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

 

13980107000450_Test_PhotoL.jpg

 

 عصر چهارشنبه 24 آذر 1395 نیز «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی و هیأت همراه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند.

 

13980107000453_Test_PhotoL.jpg

 

21 آذر 1395 رئیس و اعضای اصلی ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

 

13980107000438_Test_PhotoL.jpg

 

«باروت پاخور» رئیس‌جمهور اسلوونی و هیأت همراه نیز عصر سه شنبه دوم آذر 1395 به حضور رهبر انقلاب رسیدند.

 

13980107000417_Test_PhotoL.jpg

 

عصر چهارشنبه پنجم آبان 1395 نیز «سائولی نینیستوو» رئیس‌ جمهوری فنلاند با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دیدار کرد.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار با اشاره به پدیده‌ تروریسم به‌عنوان یکی از مصائب دردناک جامعه‌ی بشری، کشتارهای دسته‌جمعی همچون کشتار مردم یمن را بدترین نوع تروریسم خواندند و تأکید کردند: مقابله با تروریسم نیازمند اراده‌ جدی همه‌ی کسانی است که در قدرت‌های بین‌المللی نفوذ دارند و عقلای جهان و دولت‌ها و قدرتمندان باشرف دنیا باید برای علاج این پدیده، فکر و اقدام کنند.

 

13971207000808_Test_PhotoL.jpg

 

*خاطره سفر مقام معظم رهبری به بوسنی

«باقر عزت بگوویچ» رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین هم از دیگر مقاماتی بود که عصر سه‌شنبه چهارم آبان 1395 با رهبر انقلاب دیدار کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با یادآوری خاطره سفر به بوسنی و هرزگوین در دوره ریاست جمهوری و استقبال گرم و صمیمی مردم از ایشان و همچنین با تجلیل از شخصیت مرحوم علی عزت بگوویچ رئیس‌جمهور فقید این کشور، افزودند: دولت جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری و ارتباطات با دولت بوسنی و هرزگوین در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و هماهنگی در مجامع جهانی، آمادگی کامل دارد.

 

13971207000819_Test_PhotoL.jpg


«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز یکم آبان 1395 به حضور رهبر معظم انقلاب رسید.

 

13971207000828_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، سوم خرداد 1395 نیز «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در دیدارهایی جداگانه به حضور رهبر معظم انقلاب رسیدند. اشرف غنی و مودی در این سفر در نشست سه جانبه‌ای با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شرکت کردند.

 

13980107000423_Test_PhotoL.jpg

 

13980107000405_Test_PhotoL.jpg

 

*هدیه‌ای که مودی تقدیم رهبر انقلاب کرد

نخست‌وزیر هند در این سفر یک نسخه نایاب قرآن کریم منسوب به امام علی (ع) که به قرن هفتم باز می‌گردد که در کتابخانه «رام پور رضا» و در اختیار وزارت فرهنگ هند بوده است را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد.

*دیدار رئیس جمهور پیشین کره جنوبی با رهبر انقلاب

خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهور پیشین کره‌ جنوبی هم از دیگر مقامات خارجی بود که  عصر دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به افزایش همکاری با کشورهای آسیایی، «ارتباطات مستمر و پایدار میان ایران و کره‌جنوبی» را برای هر دو کشور مفید خواندند و تأکید کردند: تفاهم‌ها و قراردادها بین دو کشور باید به‌گونه‌ای منعقد شوند که عوارض خارجی و تحریم‌ها بر روی آنها اثر منفی نگذارد، زیرا شایسته نیست که روابط کشورهایی همچون ایران و کره جنوبی، تحت تأثیر و اراده آمریکا باشد.

 

13971207000990_Test_PhotoL.jpg

 

رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه نیز عصر یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گزارشی از آخرین تحولات نوار غزه و کرانه باختری بیان کرد و گفت: مردم غزه با وجود ادامه محاصره و سخت‌تر شدن شرایط، همچنان ثابت‌قدم و استوار ایستاده‌اند و در کرانه باختری نیز با وجود سرکوب شدید و گسترده‌ی رژیم صهیونیستی، شعله‌های انتفاضه با همت و اراده‌ی نسل جدید جوانان فلسطینی سر برآورده است.

 

13980107000407_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، «جاکوب زوما»رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی در سفرش به تهران عصر یکشنبه پنجم اردیبهشت 1395 با رهبر انقلاب دیدار کرد. جاکوب زوما در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم کشورش در مبارزه با رژیم آپارتاید، گفت: مردم آفریقای جنوبی هیچگاه این حمایت‌ها را فراموش نخواهند کرد و سفر ماندلا به ایران نیز در قدردانی عملی از همین حمایت‌ها بود.

 

13971207000992_Test_PhotoL.jpg

 

«متئو رنتزی» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا هم عصر سه‌شنبه 24 فروردین 1395 به حضور رهبر معظم انقلاب رسید و با ایشان دیدار کرد. 

 

13971207001001_Test_PhotoL.jpg

 

«نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور سابق قزاقستان هم عصر دوشنبه 23 فروردین 1395 در سفر به تهران با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد. 

رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به همکاری‌های قزاقستان با ایران در مجامع بین‌المللی تأکید کردند: با وجود «دین، تاریخ و فرهنگ مشترک» و «ظرفیت‌های فراوان دو کشور»، روابط تجاری و اقتصادی در سطح نازلی قرار دارد و ما از افزایش همکاری‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و همچنین همکاری در موضوع رژیم حقوقی حوزه دریایی مشترک استقبال می‌کنیم.
در این دیدار که روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، «نورسلطان نظربایف» ایران را همسایه‌ای بزرگ، قدرتمند و قابل اعتماد و اتکا خواند. 

 

13971207001002_Test_PhotoL.jpg

 

*دیدارهای سال 1394

به گزارش فارس، در آخرین روزهای پایانی سال 1394 (25 اسفند ماه) رهبر معظم انقلاب «ترانگ تان سانگ» رئیس جمهوری ویتنام را به حضور پذیرفتند. ایشان در این دیدار به زمینه‌های متنوع اقتصادی، فنی، تجاری و فرهنگی در گسترش روابط دو کشور اشاره و خاطرنشان کردند: شجاعت و مقاومت ملت ویتنام و شخصیت‌های برجسته‌ی آن نظیر «هوشی مینه» و «ژنرال جیاپ» در مقابل تجاوزگری بیگانگان، موجب شده است که ملت شما در چشم ملت ایران، محترم و معتبر باشد و این تکریم و همدلی، زمینه‌ بسیار مناسبی برای افزایش همکاری‌ها است.

 

13971207001004_Test_PhotoL.jpg


«یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهوری سوئیس نیز عصر شنبه هشتم اسفند 1394 به حضور مقام معظم رهبری رسید.

مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به تجربه‌های مردم ایران از جنگ‌افروزی برخی دولت‌های اروپایی از جمله در تحویل موشک‌ها و جنگنده‌های اروپایی به رژیم صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه کشورمان، خاطرنشان کردند: این رفتار موجب ایجاد سابقه‌ ذهنی منفی در مردم ما شد، اما چنین ذهنیتی در ایران نسبت به سوئیس وجود ندارد.

 

13971207001008_Test_PhotoL.jpg

 

«الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان هم چهارم اسفند 1394 با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

 

13971207001009_Test_PhotoL.jpg

 

«جان درامانی ماهاما» رئیس جمهوری غنا هم در سفرش به تهران 25 بهمن 1394 به حضور رهبر انقلاب رسید.

 

13971207001010_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، عصر 19 بهمن 1394 نیز «آلکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

 نخست‌وزیر یونان در این دیدار خطاب به رهبر انقلاب گفت: شما رهبر مردم بزرگ و پرافتخاری هستید که نقشی تعیین‌کننده در تاریخ و در دفاع از آرمان‌ها و استقلالشان ایفا کرده‌اند.

 

13971207001011_Test_PhotoL.jpg

 

*دیدار رئیس جمهور خلق چین با رهبر معظم انقلاب

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین  نیز عصر شنبه سوم بهمن 1394 با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار سخنان رئیس‌جمهور چین مبنی بر لزوم احیای «جاده‌ی ابریشم» و گسترش همکاری‌های کشورهای واقع در این مسیر را ایده‌ای کاملاً منطقی و قابل قبول خواندند.

 

13971207001012_Test_PhotoL.jpg

 

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان هم از دیگر مقاماتی بود که 15 دی ماه 1394 با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

 

13971207001013_Test_PhotoL.jpg

 

 «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان هم صبح سه‌شنبه 10 آذر 1394 با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دیدار کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، سطح پایین روابط اقتصادی و غیر اقتصادی ایران و مجارستان را نامناسب ارزیابی کردند و افزودند: ملت ایران از مجارستان هیچ خاطره ناخوشایندی ندارد و با توجه به هیأت همراه شما که از تراز خوبی برخوردار است امیدواریم با وجود اراده، این سفر مقدمه‌ای برای افزایش همکاری‌ها شود.

 

13971207001014_Test_PhotoL.jpg

 

*جنابعالی را پدر و راهنمای همه انقلاب‌های مستقل می‌دانیم

سوم آذر ماه 1394 «او مورالس» رئیس جمهور بولیوی با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد. رئیس جمهور بولیوی خطاب به رهبرانقلاب گفت: جنابعالی را پدر و راهنمای همه انقلاب‌های مستقل می‌دانیم.

 

13971207001021_Test_PhotoL.jpg

 

«فؤاد معصوم» رئیس‌ جمهور سابق عراق هم به همراه هیأت همراهش سوم آذر 1394 به دیدار مقام معظم رهبری رفت.

 

13971207001022_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، «عبدالمالک سلال» نخست‌وزیر پیشین الجزایر که برای شرکت در نشست کشورهای صادرکننده گاز به ایران سفر کرده بود نیز دیگر مقامی بود که پیش از ظهر سه‌شنبه سوم آذر 1394 با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتند: علاوه بر نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی، همواره ملت ایران دیدگاه مثبتی به کشور و مردم الجزایر داشته است و این موضوع هم به دلیل مجاهدت‌های مردم الجزایر بر ضد استعمار، در دوران انقلاب الجزایر است.

 

13971207001024_Test_PhotoL.jpg

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز که برای شرکت در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران سفر کرده بود، دوم آذر 1394 به حضور رهبر معظم انقلاب رسید و با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

پوتین در این دیدار یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن کریم را که در موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ نگهداری می‌شد، به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقدیم کرد.

 

13980107000348_Test_PhotoL.jpg

 

«محمد بوهاری» رئیس‌جمهور نیجریه نیز که برای شرکت در نشست کشورهای صادرکننده گاز به تهران سفر کرده بود، پیش از ظهر دوشنبه دوم آذر 1394 با رهبر انقلاب دیدار کرد. 

 

13980107000357_Test_PhotoL.jpg

 

*مادورو: درس‌های زیادی از شما آموخته‌ام

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز صبح دوشنبه دوم آذر ماه 1394 نیز به حضور رهبر انقلاب رسید.  مادورو در این دیدار با اشاره به احترام و علاقه فراوان هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا به ایران و رهبر انقلاب اسلامی افزود: من نیز درس‌های زیادی از ملاقات با شما آموخته‌ام و سخنان و توصیه‌های شما تاثیر زیادی در من داشته است.

 

13980107000360_Test_PhotoL.jpg

 

*ایران و ترکمنستان همسایگانی همچون دو خویشاوند

عصر یکشنبه اول آذر 1394 نیز  «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس‌جمهوری ترکمنستان با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

مقام معظم رهبری در این دیدار، دو ملت ایران و ترکمنستان را همسایگانی همچون دو خویشاوند توصیف کردند و با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فراوان در جهت توسعه همکاری‌ها افزودند: لازم است که با جدیت در جهت اجرای توافقات صورت گرفته گام‌های مؤثر و عملی برداشته شود.

 

13980107000361_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، «هاینس فیشر» رئیس‌ جمهور پیشین اتریش و هیأت همراه نیز در سفر به تهران سه‌شنبه 17 شهریور 1394 با رهبر انقلاب دیدار کردند. 

رهبر معظم انقلاب در این دیدار با اشاره به دشمنی دولت آمریکا با انقلاب اسلامی به دلیل از دست دادن منافع خود در ایران، دنباله‌روی برخی کشورهای اروپایی از سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران را غیر منطقی خواندند.

 

13980107000369_Test_PhotoL.jpg

 

«آلماس بیگ آتامبایف» رئیس جمهور پیشین قرقیزستان نیز شنبه 14 شهریور ماه 1394 با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد. رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: تنها راه دفع شر قدرت‌های سلطه‌گر، ایستادگی و تقویت ارتباطات کشورهای اسلامی است.

 

13980107000384_Test_PhotoL.jpg

 

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق هم 27 خرداد 1394 به حضور رهبر معظم انقلاب رسید.

 

13980107000385_Test_PhotoL.jpg

 

«فواد معصوم» رئیس جمهور سابق عراق نیز 23 اردیبهشت 1394 با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کرد.

 

13980107000386_Test_PhotoL.jpg

 

*تهران خانه برادران افغانستانی

 «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز عصر یکشنبه 30 فروردین 1394 با مقام معظم رهبری دیدار کرد. رهبر انقلاب در این دیدار تهران را خانه برادران افغانستانی خواندند و با اشاره به ارتباطات و دوستی‌های پایدار و قدیمی با دولت همسایه، اظهار امیدواری کردند روز به روز موفقیت‌ها و توانایی‌های داخلی دولت و ملت افغانستان افزایش یابد.

 

13980107000387_Test_PhotoL.jpg

 

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز عصر سه‌شنبه 18 فروردین 1394 با رهبر انقلاب دیدار کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به منافع و مصالح مشترک ایران و ترکیه از تقویت روابط، خاطرنشان کردند: قدرت هر یک از کشورهای مسلمان در دنیای اسلام، در واقع قدرت امت اسلامی است و سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهای اسلامی یکدیگر را تقویت و از تضعیف هم خودداری کنند و تقویت روابط ایران و ترکیه نیز به تحقق همین هدف کمک می‌کند.

 

13980107000388_Test_PhotoL.jpg

کلید واژه ها: رهبر انقلاب


نظر شما :