ترکیه: نتانیاهو تهدیدی برای حقوق بین الملل و امنیت است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۸۲۶۱۸ سرخط اخبار

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق شهرک‌های یهودی نشین به اسرائیل در صورت پیروزی در انتخابات، نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت و حقوق بین الملل است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از آناتولی عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه افزود: اشغالگری که توسط نتانیاهو نمایندگی می شود اساسی ترین تهدید برای حقوق بین الملل و امنیت است.
وی افزود: زمان آن فرا رسیده که جامعه بین الملل خواستار توقف دیوانگی نتانیاهو شود، حتی دیر هم شده است.
سخنگوی حزب عدالت و توسعه گفت که نتانیاهو سعی دارد از مرحله نقض حقوق وارد مرحله نابودی آن شود.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با «کانال تلویزیونی 12» اسرائیل گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات، شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین در کرانه باختری را به اسرائیل ملحق خواهد کرد.
وی افزودکه اگر منصب خود را در انتخابات آتی حفظ کند، ممکن است مناطقی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.
نتانیاهو در پاسخ به مجری که از چرایی الحاق این اراضی به اسرائیل سوال کرده بود گفت: 'شما می‌پرسید که آیا گام بعدی ما حرکت به این سمت است - پاسخ شما آری است، حرکت به این سو فاز بعدی اقدامات ماست.'
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت : من حق حاکمیت (اسرائیل) را گسترش خواهم داد و در این راه برایم ضمیمه کردن شهرک‌های یهودی‌نشین یا اراضی جدا افتاده دیگر تفاوتی ندارد.
وی همچنین اعلام کرد: ویرانی خان الاحمر نزدیک است.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی در واکنش به این سخنان به خبرگزاری رویترز گفت: هرگونه اقدام، اظهارنظر و اعلان عمومی واقعیت را عوض نخواهد کرد. شهرک‌های یهودی‌نشین (در اراضی اشغالی) غیرقانوی‌اند و برچیده خواهند شد.
نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در گفت ‌و گو با روزنامه عبری‌زبان 'یسرائیل هیوم' در خصوص طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن گفته بود که این طرح شامل سه شرط اساسی خارج نکردن هیچ شهرک نشین، سیطره بر منطقه غربی رود اردن و تقسیم نشدن قدس است.

کلید واژه ها: ترکیه اسرائیل بنیامین نتانیاهو


نظر شما :