بوتفلیقه از مردم الجزائر عذرخواهی کرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۱ کد : ۱۹۸۲۵۴۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور مستعفی الجزائر، به دلیل حوادث پیش آمده طی نزدیک به دو ماه گذشته در این کشور از مردم خواست او را ببخشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور مستعفی الجزائر از مردم این کشور به خاطر تصمیمات و اقدامات خود طی نزدیک به دو ماه گذشته عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری الجزائر، بوتفلیقه چهارشنبه (۱۴ فروردین) طی پیام خطاب به مردم این کشور گفت: «از فرزندان کشورم که در حق آن‌ها کوتاهی کرده‌ام، می‌خواهم مرا ببخشند. از شما طلب بخشش دارم؛ چرا که من انسانی عاری از خطا و اشتباه نیستم».

او در این پیام خود، ابراز امیدواری کرده که رئیس جمهور آینده بتواند به یاری خداوند آرزوها و خواسته‌های مردم الجزائر را محقق کند.

عبدالعزیز بوتفلیقه ۸۲ ساله همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم این کشور با رهبری جدید بتواند مسیر اصلاح و آبادانی را طی کنند.

رئیس جمهوری الجزائر شامگاه سه‌شنبه به صورت رسمی و به دنبال فشارها و اعتراض‌های مردمی از منصب خود کناره‌گیری کرد.

اعتراض‌های مردمی در الجزائر از دهم فوریه گذشته (۲۱ بهمن) به دنبال اعلام نامزدی رئیس‌جمهوری این کشور برای پنجمین دور متوالی آغاز شد و از آن روز این اعتراض‌ها ابعاد وسیعی به خود گرفت.

بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ در منصب ریاست جمهوری الجزائر بوده و به رغم کهولت و سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ که باعث شده به ندرت در انظار عمومی ظاهر شود، همچنان اصرار بر این دارد که برای بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری (۱۸ آوریل) شرکت کند.

کلید واژه ها: الجزایر عبدالعزیز بوتفلیقه


( ۱ )

نظر شما :