رئیس سیا: ایران به برجام وفادار مانده است

۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰ کد : ۱۹۸۱۴۴۵ سرخط اخبار

جینا هسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و دن کوتز، رئیس‌کل تشکیلات اطلاعاتی این کشور به سناتو‌رهای کنگره گزارش دادند که بنابر اطلاعات آنها ایران هم‌چنان به برجام پایبند مانده هر چند با هدف فشار به اروپا گام‌هایی برای بازگشت به وضع قبل از برجام را در دست بررسی دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی‌، روسای چند نهاد اطلاعاتی آمریکا که روز سه‌شنبه نهم بهمن‌ماه (۲۹ ژانویه) برای ارائه آخرین گزارش‌ها درباره تهدیدهای امنیتی متوجه ایالات متحده به کنگره فراخوانده شده بودند و در جلسه صبح به سوالات سناتورها پیرامون آنچه چهار (تهدید) بزرگ (روسیه، چین، کره‌شمالی و ایران) خوانده شد پاسخ دادند.

جینا هسپل، رئیس سازمان سیا در این جلسه گفت: «در حال حاضر اطلاعات ما نشان می‌دهد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند مانده‌... هرچند ما فکر می‌کنیم آنها با هدف فشار بر اروپا در حال سبک و سنگین کردن گام‌هایی هستند که اگر منافعی که قرار بود از محل برجام به دست بیاورند تامین نشد، چگونه از این تعهد (برجام) عقب‌نشینی کنند.»

هسپل همچنین گفته بنابر آخرین اطلاعات سازمان سیا ایران در حال آماده کردن خود است تا در صورت تصمیم گرفتن به پا پس گذاشتن (از برجام) بتواند گام‌های عملیاتی بردارد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی با اشاره به حساسیت جزئیات گزارش خود به سناتورهای کنگره وعده داد که در جلسه محرمانه عصر روز سه‌شنبه اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کند.

کلید واژه ها: جینا هسپل


( ۱ )

نظر شما :