شانتاژ رسانه ای یاران عبد ربه منصور هادی

شکایت حوثی ها: طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی کند

۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۸۰۹۹۳ اخبار اصلی خاورمیانه
هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت حوثی ها روز یکشنبه اعلام کرد که طرف حوثی تمامی آن چه در نشست استکلهم در ماه گذشته میلادی بر آن توافق شد را عمل کرده است در حالی که طرف مقابل هنوز حاضر به انجام تعهداتش نیست.
شکایت حوثی ها: طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی کند

دیپلماسی ایرانی: در حالی که مارتین گریفیث، نماینده سازمان ملل در امور یمن روز شنبه وارد صنعا، پایتخت یمن، شده است تا درباره نتایج عملی مذاکرات استکهلم میان گروه های یمنی با حوثی ها مذاکره کند، اکنون دولت حوثی ها شکایت دارد که به تعهداتی که در نشست استکهلم داده بود عمل کرده است اما طرف مقابل از عمل به تعهداتش سر باز می زند. 

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت حوثی ها روز یکشنبه اعلام کرد که طرف حوثی تمامی آن چه در نشست استکلهم در ماه گذشته میلادی بر آن توافق شد را عمل کرده است در حالی که طرف مقابل هنوز حاضر به انجام تعهداتش نیست. شرف دولت عبد ربه منصور هادی، که مورد حمایت ائتلاف تحت فرماندهی عربستان است، را متهم کرد که از انجام به تعهداتش فرار می کند و رسانه های تحت کنترل خود و رسانه های مورد حمایت کشورهای حامی اش را اجیر کرده تا اخبار دروغ مخابره کنند و چیزی را منتشر کنند که در عالم واقع وجود خارجی ندارد. 

خبرگزاری یمنی «سبا»، وابسته به حوثی ها که این اظهارات شرف را منتشر کرده، همچنین گزارش داد که روز یکشنبه وی در دیدار با مارتین گریفیث، نماینده سازمان ملل در امور یمن به او گفته است: «ائتلاف طرف تخاصم و وابستگانش تلاش می کنند که نتایج مشورت های سوئد را به شکست بکشانند و آن را مخدوش کنند، و اجازه نمی دهند که کمک های انسانی و تجاری و مشتقات نفتی وارد کشور شود و هر بار چالش تازه ای را به وجود می آورند.»

در این دیدار شرف همچنین درباره مشکلات بسیاری که شهروندان یمنی در پی بسته شن غیرقابل توجیه گذرگاه ها از جمله فرودگاه بین المللی صنعاء گرفتار شده اند با نماینده سازمان ملل صحبت کرد. وی از گریفیث و سازمان ملل خواست تا به دولت هادی فشار بیاورند تا همکاری های ایجابی و بیشتری داشته باشد و برای تداوم گفت وگوهای صلح اعتمادسازی کند. 

ماه گذشته میلادی پس از یک سری گفت وگوهای فشرده میان طرف های درگیر یمنی حوثی ها و طرف عبد ربه منصور هادی به توافقات مهمی رسیدند از جمله این که در بندر استراتژیک حدیده آتش بس اعلام و کنترل این بندر به سازمان ملل واگذار شود، همچنین کمک های انسان دوستانه به مردم یمن آغاز و فرودگاه بین المللی صنعاء بازگشایی شود. این نخستین گام در جهت پایان یافتن جنگ ظالمانه یمن که عربستان سعودی فرماندهی آن را بر عهده دارد، محسوب می شود. 

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: الحوثی ها عبد ربه منصور هادی مذاکرات یمن مذاکرات سوئد


نظر شما :