فرانسه به استقبال تحریم نفتی ایران رفت

۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۸۰۹۸۶ سرخط اخبار

فرانسه که یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌ای بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند در ماه سپتامبر و پیش از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی واردات نفت از ایران را متوقف کرده است.

به گزارش تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده در پایگاه خبری کمیسیون اروپا نشان می دهد صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا در 9 ماهه سال 2018 با رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا سپتامبر سال 2017 بالغ بر 11.138 میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بودند. این رقم در مدت مشابه سال 2018 به 12.558 میلیون بشکه افزایش یافته است.

یونان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا واردکنندگان اروپایی عمده نفت ایران در 9 ماهه 2018 بوده اند. فرانسه طی ماه های اخیر واردات نفت ایران را کاهش داده و در حالی که به طور معمول 300 هزار تا 800 هزار تن نفت از ایران به طور ماهانه وارد می کرد این رقم را در ماه اوت به 40 هزار تن کاهش داده و در ماه سپتامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

در حالی فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت ایران را متوقف کرده است که این کشور یکی از امضاکنندگان توافق هسته ای بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند.

بر اساس این گزارش ترکیه نیز در 9 ماهه سال 2018 بالغ بر 6.451 میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است. واردات نفت ترکیه از ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 33 درصدی داشته است. ترکیه در 9 ماهه سال 2017 بالغ بر 9.621 میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود.

کلید واژه ها: فرانسه تحریم نفت ایران


( ۲ )

نظر شما :