افشاگری "دبکا" درباره دلیل اصلی تاخیر عملیات ترکیه در شرق فرات

۰۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۸۰۸۱۴ سرخط اخبار

سایت عبری زبان دبکا از دلیل اصلی تاخیر در عملیات ترکیه در شرق فرات سوریه پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، سایت اطلاعاتی عبری زبان دبکا اعلام کرد: دلیل اصلی این‌ که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه عملیات نظامی را در شرق فرات سوریه به تاخیر انداخته این است که آنکارا توانایی نظامی برای مقابله با کردها یا اشغال شمال سوریه را ندارد.

این سایت اعلام کرد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان درباره داعش گفت‌وگوی تلفنی کرد و به وی گفت که عقب‌نشینی آمریکا از سوریه فوری نخواهد بود، بلکه طی مراحل طولانی انجام خواهد شد.

سایت دبکا اعلام کرد: حضور ارتش عراق در مرزهای این کشور با سوریه و همچنین حضور نیروهای سوری در نزدیکی این منطقه دلیلی بر این مسئله است که ترکیه توانایی نظامی برای مقابله با کردها و اشغال پایتخت کردها در شمال سوریه یعنی شهر قامشلی را ندارد و این مساله برای نیروهای ترکیه‌ای بسیار دشوار است. عدم توانایی ارتش ترکیه برای مقابله با کردها و سوریه باعث شده که اردوغان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده و او را متهم به قتل کودکان در نوار غزه کند تا بتواند افکار عمومی ترکیه را از مساله عملیات شرق فرات دور کند.

اخیرا رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور از سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد. به دنبال اعلام این تصمیم رییس جمهور ترکیه نیز تاکید کرد که تا مدتی عملیات شرق فرات را به تاخیر خواهد انداخت.

کلید واژه ها: ترکیه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه


( ۲ )

نظر شما :