لغو هزینه ویزا میان کردستان و سلیمانیه عراق

۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵ کد : ۱۹۸۰۵۷۸ سرخط اخبار

فرماندار سلیمانیه عراق اعلام کرد که سفر میان کردستان و سلیمانیه برای هیات‌های فرهنگی و ورزشی بدون پرداخت ویزا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، هفال ابوبکر، فرماندار سلیمانیه عراق در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد که با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این استان و استاندار کردستان برای لغو هزینه ویزا میان این دو استان ایرانی و عراقی به توافق رسیده است.

وی افزود که به سرکنسول ایران در سلیمانیه پیشنهاد داده است تا پرداخت هزینه ویزا برای هیات های ورزشی و فرهنگی در دو استان برداشته شود و این پیشنهاد پذیرفته شده است و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده است.

فرماندار سلیمانیه اعلام کرد که این طرح از اکنون اجرایی خواهد شد و تمام سفرها میان این دو استان برای هیات های ورزشی و فرهنگی بدون پرداخت هزینه ویزا خواهد بود.

براساس این گزارش، فرماندار سنندج، برخی نمایندگان سقز، بانه و مریوان در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان دیگر دیروز(دوشنبه) در سفری دو روزه به استان سلیمانیه عراق رفتند.

به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان کە در راس هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی و مسئولان مختلف از دستگاههای اجرایی بە اقلیم کردستان و استان سلیمانیە عراق سفر کردە است موضوعات مختلفی را در نشست با هیات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در این نشست ضمن تشکر از استقبال گرم استاندار سلیمانیه، فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق را به حضور در کردستان ایران فراخواند و گفت: پیشنهاد ما این است که دیدارهای مشترک هرسه ماه یکبار جهت برطرف کردن مشکلات فیمابین و عمق بخشیدن به روابط و تحکیم آن برگزار شود.

وی هدف از سفر به اقلیم کردستان را علاوه بر استحکام بخشیدن به روابط دوجانبه، حل مجموعه ای از مشکلات برشمرد و ادامه داد: متاسفانه ما نتوانسته‌ایم در روابطی که داشته ایم مشکلات مربوط به مرزها را حل کنیم و امید داریم با پیشنهاداتی که در این نشست ها طرح می شود قدم های مثبتی برای حل مشکلات مربوط به مرز برداریم.

استاندار کردستان حل مشکلات بازارچه های مرزی باشماق و سیرانبند و همچنین بازگشایی بازارچه سیف سقز را یکی از مهمترین دغدغه های مردم در کردستان ایران عنوان کرد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود کردستان ایران را مکانی بسیار مناسب برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی اقلیم کردستان دانست و ذکر کرد: بسیار تمایل دارم با سرمایه گذارانی که در استان کردستان سرمایه گذاری کرده اند دیداری داشته باشم تا از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شوم.

وی گسترش مراودات فرهنگی و ورزشی میان دو استان کردستان ایران و سلیمانیه را یکی دیگر از اهداف این سفر ذکر کرد و افزود: طرفین باید در گسترش روابط فرهنگی بهتر از این عمل کنند، من اعتقاد دارم تا به حال در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

استاندار کردستان همچنین تامین نیازهای پزشکی و درمانی اقلیم کردستان عراق و بخصوص استان سلیمانیه را با توجه به پتانسیل های موجود ممکن دانست و یادآور شد: در کردستان ایران تمامی موارد مربوط به حوزه درمانی مورد نیاز مردم این منطقه قابل تامین است و از این فرصت می‌توان نهایت بهره را برد.

استاندار کردستان در پایان خواستار بهره بردن حداکثری همه فعالان اقتصادی از این سفر شد و خاطرنشان کرد: ما در کردستان ایران آمادگی کامل داریم هرآنچه در این سفر به توافق می‌رسد عملیاتی کنیم به امید اینکه این ارتباطات بیشر و مستحکم تر شود.

کلید واژه ها: کردستان اقلیم کردستان کردستان عراق سلیمانیه


( ۱۱ )

نظر شما :