پنتاگون: ارتش چین احتمالا برای حمله به آمریکا آموزش می‌بیند

۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۲ کد : ۱۹۷۸۴۶۹ سرخط اخبار

در گزارش پنتاگون آمده است، ارتش چین عملیات بمب‌افکن‌های خود را در سال‌های اخیر افزایش داده و احتمالا در حال ‌آموزش نیروهایش برای انجام حملات علیه آمریکا و متحدانش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ارزیابی که در بحبوحه تنش‌های فزاینده میان آمریکا و چین منتشر شده، گزارش سالانه شامل اقدامات پکن برای افزایش نفوذ در جهان با هزینه‌های کلان نظامی است که پنتاگون تخمین زده در سال 2017 فراتر از 190 میلیارد دلار بوده است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: در سه سال گذشته، ارتش آزادی بخش خلق چین مکررا عملیات بمب‌افکن‌های خود را در خارج از کشور افزایش داده و تجربیات زیادی را در مناطق حساس آبی به دست آورده و در عین حال احتمالا برای انجام حملات علیه آمریکا و مواضع متحد این کشور نیروهایش را آموزش می‌دهد.

انتشار این گزارش در بحبوحه تنش‌های میان آمریکا و چین در عرصه تجارت و اعمال تعرفه‌های سنگین گمرکی صورت گرفته است.

در ادامه گزارش سالانه پنتاگون همچنین ذکر شده است، در حالیکه ارتش آزادی بخش خلق چین به عملیات خود ادامه می‌دهد، هنوز مشخص نیست که چین چه پیامی با پرواز بمب‌افکن‌هایش بر فراز آب‌های حساس دارد.

در سال جاری میلادی، نیروی هوایی چین بمب‌افکن‌های خود را در جزایر و صخره‌های مرجانی در دریای چین جنوبی به عنوان بخشی از مانورهای آموزشی در این مناطق مورد مناقشه، مستقر کرد.

در ژانویه، وزارت دفاع آمریکا، پکن را به همراه روسیه در مرکز استراتژی دفاع ملی خود قرار داد.

در گزارش پنتاگون همچنین به برنامه فضایی چین اشاره شده و آمده دولت پکن به سرعت در این باره رشد می‌کند: ارتش آزادی بخش خلق چین به سرعت در حال تقویت ظرفیت‌های دفاع فضایی خود است، اگرچه موضع عمومی در این کشور بر خلاف نظامی کردن فضاست.

کلید واژه ها: پنتاگون


( ۱ )

نظر شما :