همکاری های مسکو - تهران گسترش می یابد

۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۲ کد : ۱۹۷۸۴۳۷ سرخط اخبار

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «لوان جارگاریان» در دیدار «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، روند مبارزه با تروریسم در سوریه را خوب ارزیابی کرد.
وی افزود: حضور نیروهای نظامی خارجی که بدون مجوز دولت سوریه در این کشور حضور دارند، عامل پیچیده تر شدن اوضاع در این کشور است.
سفیر روسیه در تهران تصریح کرد: روابط سیاسی و پارلمانی تهران و مسکو رو به رشد است و ما این همکاری ها را توسعه خواهیم داد.
جارگاریان با یادآوری مذاکرات آمریکا و کره شمالی ضمن حمایت از روند مذاکره سیاسی، رفتار آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند.

** تروریست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نیز در این دیدار با تأکید بر دیدگاه های مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود سد نفوذناپذیری در مقابله با تحریم ها و رفتار غیرسازنده آمریکا باشند.
امیرعبداللهیان با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی، افزود: از ابتدای بحران تأکید کرده ایم که یمن راه حل نظامی ندارد و باید میز مذاکره سیاسی و صندوق رأی، آینده و سرنوشت این کشور را تعیین کند.
وی با تاکید بر دستاوردهای میدانی سوریه، حضور نیروهای نظامی آمریکا و تداوم حملات نظامی آن علیه شهروندان سوریه را اقدامی تحریک آمیز خواند.
وی اظهار داشت: تروریست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد.
به گزارش خانه ملت، مدیرکل امور بین الملل مجلس، روند همکاری های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی در کشور را رضایتبخش خواند و تأکید کرد که روسای پارلمان های دو کشور بطور منظم با هم دیدار می کنند.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


نظر شما :