درخواست مجدد کره جنوبی از آمریکا برای معافیت از تحریمهای نفتی علیه ایران

۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۷۷۹۷۵ سرخط اخبار

 

وزیر دارایی کره جنوبی در دیدار با وزیر خزانه داری آمریکا در آرژانتین به تجارت شرکت‌های کره‌ای با ایران در زمینه نفت اشاره کرد و خواستار معافیت سئول از تحریم‌ها در واردات نفت ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم دونگ یون» وزیر دارایی و استراتژی کره جنوبی امروز (یکشنبه) از آمریکا درخواست کرد معافیت‌هایی را برای کره در تحریم نفتی علیه ایران در نظر بگیرد.

به نوشته روزنامه کوریا تایمز، وزارت دارایی و استراتژی کره جنوبی خبر داد وزیر دارایی این کشور در حاشیه دیدار وزرای کشورهای گروه 20 در بوینس آیرس آرژانتین، به «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت پالایشگاه‌های نفت کره جنوبی و تجار کوچک و متوسط زیادی در کره، با ایران  تجارت می‌کنند. 

وی خواستار معافیت‌هایی برای کره جنوبی در موضوع تحریم نفتی ایران شد. آمریکا اخیرا در اقدامی از واردکنندگان نفت ایران درخواست کرده واردات نفت از ایران را به صفر برسانند. 

وزارت دارایی کره جنوبی اضافه کرد، در دیدار روز یکشنبه در بوینس آیرس، وزیر خزانه‌داری آمریکا همکاری دو کشور درباره ایران را مثبت ارزیابی کرد و خواستار بحث بیشتر میان دو کشور در این رابطه شد. 

طرفین در موضوعات دیگری از جمله کره شمالی و تعرفه خودرو نیز گفت‌وگوهایی داشتند.

منوشین که برای شرکت در اجلاس وزرای اقتصاد گروه ۲۰ به بوینس آیرس آرژانتین سفر کرده، پیشتر در توییترش نوشته بود که با این مقام کره‌ای درباره کره شمالی، ایران و تجارت «گفت‌وگوی سازنده‌ای» داشته است.

منوشین هفته پیش به خبرنگاران آمریکایی گفته بود که قصد دارد در حاشیه نشست وزرای اقتصاد گروه ۲۰، درباره ایران با وزرای کشورهای مختلف صحبت کند.

«کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی نیز روز جمعه گذشته در اندیشکده «چَتِم هاوس» در انگلیس درباره تحریم نفتی ایران گفت که «این مسئله چالش عظیمی است؛ کره جنوبی نفت خام زیادی را از ایران وارد می‌کند». 

خانم کانگ در چَتِم هاوس ضمن اشاره به اقدام آمریکا برای خروج از برجام و تلاش دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، اظهار امیدواری کرد که کره جنوبی بتواند از معافیت‌هایی در این زمینه برخوردار شود. 

بنا بر اعلام کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا که وظیفه هماهنگی و اعمال تحریم‌های یکجانبه را بر عهده دارد، ده‌ها تیم را به پایتخت‌های مختلف اعزام کرده تا در آستانه احیای تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، با کشورهای مختلف در این مورد هماهنگی کند.

ترامپ که پیش از رسیدن به کاخ سفید بارها از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده بود، اردیبهشت ماه امسال بالاخره به صورت غیرقانونی از این توافق خارج شد. واشنگتن تا آبان ماه به کشورهای مختلف فرصت داده تا واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

کره جنوبی یکی از واردکنندگان عمده نفت از ایران است و گفته است تلاش می‌کند از تحریم‌های آمریکا معافیت دریافت کند. 

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :