پیونگ یانگ تاکتیک هسته ای خود را تغییر داده است

تلاش کره شمالی برای فریب امریکا

۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۹ کد : ۱۹۷۷۵۴۶ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
مقامات امریکایی به ان بی سی گفتند: «دلیلی وجود ندارد که نشان دهد آنها از سطح ذخایر اتمی خود کاسته اند یا تولید هسته ای خود را متوقف کرده اند، در حالی که دلایلی وجود دارد که نشان می دهد آنها تلاش می کنند که ایالات متحده را فریب دهند.»
تلاش کره شمالی برای فریب امریکا

دیپلماسی ایرانی: بر اساس اطلاعاتی که روزنامه امریکایی واشنگتن پست به دست آورده است، کره شمالی که در نشست تاریخی اش در سنگاپور تعهد داد که به سمت خلع سلاح هسته ای پیش برود، در حال حاضر تلاش می کند که فعالیت های هسته ای اش را از ایالات متحده مخفی کند.

این روزنامه به نقل از شماری از مسئولان امریکایی که نخواست نامشان فاش شود نوشت که نشانه هایی که بعد از نشست دوازده ژوئن میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دست امریکایی ها رسیده حاکی از آن است که کره شمالی پایگاه های سری برای تولید و به روزرسانی جنگ افزارهای هسته ای در اختیار دارد که هدف از آن مخفی نگه داشتن تولید سلاح هسته ای اش است.  

این روزنامه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که کره شمالی تلاش می کند بخشی از ذخایر هسته ای و پایگاه های تولید خود را حفظ کند و آنها را از ایالات متحده مخفی نگه دارد. این ثابت می کند که کره شمالی قصد دارد با وجود تعهدی که به واشنگتن بر سر خلع سلاح هسته ای خود داده همچنان برنامه هسته ای خود را دنبال کند.

در جریان نشست با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد که به سمت خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره پیش خواهد رفت و گفت که به این کار پایبند خواهد بود.

در روزهای پایانی هفته گذشته، شبکه تلویزیونی امریکایی ان بی سی تاکید کرد که پیونگ یانگ قصد دارد تولید سوخت هسته ای مورد نیاز برای سلاح هسته ای در برخی از مراکز مخفی هسته ای را افزایش دهد.

این شبکه به نقل از مقاماتی در سازمان امنیت امریکا که نامی از آنها به میان نیاورد، تاکید کرد که کره شمالی قصد دارد «تا حد امکان» خلع سلاح هسته ای را دنبال کند و آن را جایگزین مناسبی برای خلع سلاح کامل هسته ای می داند.

مقامات امریکایی به این شبکه گفتند: «دلیلی وجود ندارد که نشان دهد آنها از سطح ذخایر اتمی خود کاسته اند یا تولید هسته ای خود را متوقف کرده اند، در حالی که دلایلی وجود دارد که نشان می دهد آنها تلاش می کنند که ایالات متحده را فریب دهند.»

منبع: المرده / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: خلع سلاح هسته ای کره شمالی


نظر شما :