مردم ایران نمی‌توانند مثل کره‌ای‌ها گرسنه بمانند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۹۷۶۳۵۴ سرخط اخبار

وزیر اطلاعات و حمل و نقل کابینه اسراییل در اظهاراتی مدعی شد اگر فشار بر ایران بیشتر شود این کشور نیز مثل کره شمالی تسلیم خواهد شد.

به گزارش عصرایران به نقل از بلومبرگ، "یسراییل کاتز" وزیر اطلاعات و حمل و نقل کابینه اسراییل در اظهاراتی در نیویورک با مقایسه ایران و کره شمالی، وضعیت اقتصادی ایران را آسیب پذیرتر از کره شمالی دانسته و احتمال تسلیم این کشور در برابر خواست های آمریکا را بیشتر دانسته است.

این وزیر کابینه اسراییل گفت: اگر کره شمالی تسلیم شده این به خاطر سیاست ها و فشارهای دونالد ترامپ است و اعتبار این مساله به او می رسد و نشان دهنده این است که فشار و تحریم کار می کند و می توان سیاست مشابهی را در قبال ایران در پیش گرفت.

او مدعی شد: ایران حتی در برابر چنین فشارهایی به مراتب از کره شمالی آسیب پذیرتر است چون این کشور هنوز سلاح هسته ای ندارد و از سوی دیگر مردم ایران مثل کره شمالی ظرفیت پذیرش تحریم های سخت اقتصادی را ندارند و علیه دولت شان می شورند.

این وزیر اسراییلی مدعی شده: فشارها علیه ایران می تواند نتیجه بخش باشد و حتی به سقوط نظام حاکم این کشور بینجامد و به همین خاطر اکنون زمان آن است که بسیار سخت در برابر ایران بایستیم.

کاتز 62 ساله که یکی از اعضای کابینه امنیتی اسراییل بوده و خود را به عنوان یکی از جانشینان احتمالی بنیامین نتانیاهو می داند، با انتقاد شدید از رویکرد امانوئل ماکرون در نجات برجام گفت:" او مرتکب اشتباه بزرگی شد او باید به جای واشنگتن به تهران می رفت و مقامات ایران را ترغیب به تغییر رفتارشان می کرد.

این وزیر اسراییلی در ادامه با رد این مساله که لغو برجام مواضع ایران را سخت تر و دشمنی این کشور را با آمریکا و اسراییل را بیشتر و در مجموع این کشور را خطرناک تر خواهد کرد، مدعی شد: حکومت ایران در ضعیف ترین زمان خود است و اقتصاد این کشور در وضعیت اسفناکی است و اکنون بهترین زمان وارد آوردن فشار بر ایران است."

او افزود: مضاف بر همه اینها مردم ایران مثل مردم کره شمالی تحمل گرسنگی را ندارند.

او حملات اخیر اسراییل به پایگاه هایی در سوریه را ترسیم خط قرمز از جانب تل آویو برای تهران و حزب الله دانست و گفت روس ها هم نگرانی ها و دغدغه های اسراییل در سوریه را درک می کنند.

کلید واژه ها: اسراییل


( ۲ )

نظر شما :