استراتفور اعلام کرد:

پیش بینی نیمه دوم سال 2018

۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۷۵۵۱۶ اخبار اصلی اروپا آمریکا
چین روی دریا قدرت خود را گسترش داده است درحالی که هند قصد دارد همکاری خود را با ایالات متحده گسترش دهد. ژاپن و استرالیا بیشتر با همدیگر همکاری می کنند تا در برابر همسایگان خود تعادل ایجاد کنند.
پیش بینی نیمه دوم سال 2018

دیپلماسی ایرانی

کاخ سفید و اوضاع جهان: کاخ سفید علیه قوانین ایالات متحده قرار گرفته و ضد اصول اساسی سازمان تجارت جهانی عمل می کند و این کار را با نام امنیت ملی انجام می دهد. هزینه تولید در ایالات متحده افزایش پیدا خواهد کرد و کشورهای مختلف سیاست های ایالات متحده در بخش های حساس را به چالش خواهند کشید و روابط این کشور دچار مشکل خواهد شد.

تجارت، تکنولوژی و تایوان: تنش میان ایالات متحده و چین افزایش پیدا کرده و کسب و کارها را در معرض خطر قرار خواهد داد. کاخ سفید تجارت و سرمایه گذاری چین را با سیاست های محافظه کارانه هدف قرار خواهد داد درحالی که کنگره با افزایش روابط ایالات متحده با تایوان سعی خواهد کرد در کار چین اخلال کند.

افزایش سرعت رقابت: درحالی که ایالت متحده روی رقابت با چین و روسیه تمرکز خواهد کرد، توسعه فن آوری سلاح های تهاجمی به رقابت میان قدرت های بزرگ دامن خواهد زد و توافقنامه های بین المللی در کنترل تسلیحات تضعیف خواهند شد. پکن در آرزوی همترازی با آمریکا، تحقیقات خود را به سمت هوش مصنوعی حرکت می دهد درحالی که غرب تلاش دارد نگرانی های مربوط به حفظ حریم شخصی و دزدیده شدن اطلاعات را کاهش دهد.

مشکل جدی در مورد گسترش سلاح های هسته ای: در کوتاه مدت کره جنوبی سعی خواهد کرد که ایالات متحده و کره شمالی را متقاعد کند موضع گیری های خصمانه علیه یکدیگر را تعدیل کنند و مساله هسته ای میان دو کشور را به سمت آشتی حرکت دهد. در این میان ایران چشم به حمایت اروپا برای ادامه پیدا کردن معامله هسته ای خواهد داشت و عربستان سعودی در جستجوی توافق مشابه برای برنامه هسته ای غیرنظامی خود خواهد بود.

مبارزه برای آینده اروپا: با رهبری تقسیم شده میان آلمان و فرانسه، بحث بر سر اصلاحات منطقه یورو عمیق تر می شود. هرچند یکپارچگی قاره اروپا با تهدیدهای بیشتری روبه رو خواهد شد چرا که ایتالیا نیز به عنوان یکی از ستون های اتحادیه اروپا با مشکل روبه روست.

تعادل میان نفت و سایر انرژی ها: تولیدکنندگان نفت جهان به رهبری عربستان و روسیه، درباره کاهش تولید نفت به توافق خواهند رسید تا با تولید نفت شیل ایالات متحده در دراز مدت مقابله کنند. در بخش انرژی های جایگزین نیز توسعه دهندگان با افزایش تقاضای جهانی و درآمد بیشتر روبه رو خواهند شد.

مشکل در قاره آمریکا: مکزیک اجازه خواهد داد که کانادا مذاکرات در مورد مسائل تجاری منطقه که قرارداد نفتا نام دارد را به دست بگیرد. مشابه همین تنش تجاری در روابط واشنگتن با برزیل وجود دارد درحالی که دو طرف مانده اند که چطور بحران اقتصادی ونزوئلا را مدیریت کنند و بر سر این مساله اختلاف دارند.

محافظت هند از قلمروی خود: چین روی دریا قدرت خود را گسترش داده است درحالی که هند قصد دارد همکاری خود را با ایالات متحده گسترش دهد. ژاپن و استرالیا بیشتر با همدیگر همکاری می کنند تا در برابر همسایگان خود تعادل ایجاد کنند.

آرزوی آنکارا برای قرار گرفتن در مرکز توجه: ترکیه برای اثبات قدرت مستقل خود، نیروهایش را در شمال سوریه و عراق مستقر خواهد کرد درحالی که ادعای حمله به سمت شرق دریای مدیترانه را مطرح می کند و با برنامه های قبری بر سر منابع انرژی زیرآبی دچار اختلاف خواهد شد.

منبع: استراتفور/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا ترکیه سوریه روسیه


نظر شما :