عناوین هشت اداره کل دوجانبه وزارت امور خارجه در ساختار جدید

۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۷۴۵۰۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هشت اداره کل دوجانبه در ساختار جدید این وزارتخانه را شامل ادارات کل خلیج فارس، خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، غرب آسیا، اوراسیا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکا برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه 27 بهمن ماه در مراسمی معاونان جدید خود را براساس ساختار جدید وزارت امور خارجه معرفی کرد و قرار است معاونت های وزارت خارجه و سایر بخش های این وزارتخانه از فردا (یکشنبه) اول بهمن 1396 کار اجرایی خود را آغاز کنند.

در این راستا بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت وگویی با خبرنگار فارس به تشریح ساختار جدید پرداخت و گفت که در ساختار جدید سلسله مراتب شامل وزیر، معاون وزیر، مدیرکل، رئیس اداره و کارشناس است و افزود: در ساختار جدید تعداد پرسنل کمتر نشده بلکه جابه جا شده و یا تغییر نام پیدا کرده اند.

قاسمی در بخشی از این گفت وگو عنوان کرد که فعلا هشت اداره کل دوجانبه خواهیم داشت و این ادارات به صورت انحصاری در اختیار معاونت سیاسی نخواهند بود و علاوه بر آن میزهای قبلی به ادارات و به صورت تخصصی تر براساس تقسیم بندی جغرافیایی تقسیم شده اند.

وی این هشت اداره کل را شامل اداره کل خلیج فارس، اداره کل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، اداره کل غرب آسیا، اداره کل اوراسیا، اداره کل آفریقا، اداره کل آسیا و اقیانوسیه، اداره کل اروپا و اداره کل آمریکا برشمرد.

به گزارش فارس، براساس ساختار جدید  مرتضی سرمدی به عنوان قائم مقام، سید عباس عراقچی معاون سیاسی، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی ( پس از اتمام دوره سفارت خود در دهلی نو طی هفته های آینده)، غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی، حسین پناهی آذر معاون ایرانیان و امور مجلس، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای، سید محمدکاظم سجاد پور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، محمدتقی صابری به عنوان معاون اداری و مالی، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و حسن قشقاوی به عنوان مشاور وزیر منصوب شدند و قرار است از روز یکشنبه اول بهمن ماه در مسئولیت های جدید به فعالیت مشغول شوند.

 در این ساختار معاونت های منطقه ای شامل معاونت اروپا و آمریکا، معاونت عربی و آفریقا و معاونت آسیا و اقیانوسیه حذف و در یک معاونت سیاسی تجمیع شدند و یک معاونت به نام دیپلماسی اقتصادی ایجاد شد.

معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور نیز به معاونت ایرانیان و امور مجلس تغییر نام داد و مرکز آموزش و پژوهش های وزارت خارجه به نام سابقش یعنی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی بازگشت.

کلید واژه ها: اداره کل آفریقا


( ۱۸ )

نظر شما :