جاده حلب - دیرالزور - حمص امن شد

۰۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۷ کد : ۱۹۷۲۰۱۰ سرخط اخبار

ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن در محور مقاومت توانستند جاده دیر الزور – حلب - حمص را بعد از رسیدن نیروها به هم در میانه حومه رقه و دیرالزور به طور کامل امن کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه اعلام کرد، یگان هایش ۴۴ شهرک، روستا و زمین کشاورزی را در حومه غربی دیرالزور و حومه رقه و حومه شرقی حماه طی دو هفته آزاد کردند.

نیروهای سوریه که در حال پیشروی در کرانه شرقی رود فرات هستند بعد از تسلط بر روستای معدان عتیق در هفت کیلومتری شهر معدان، بزرگ ترین محل تجمعات تروریست ها در حومه شرقی رقه و در نزدیکی مرزهای اداری دو استان رقه و دیر الزور به نیروهای سوری پیشروی کننده در حومه شرقی رقه رسیدند و نیروهای امنیتی بر تعدادی روستا در جاده اصلی حومه شرقی رقه تسلط یافتند.

منابع نظامی سوری گفتند، پیشروی از سمت حومه شرقی رقه و حومه غربی دیرالزور به ارتش این توان را داد را تا بر جاده بین المللی که حلب را به دیر الزور و حمص وصل می کند، تسلط یابد و ارتش به زودی باز شدن این جاده را اعلام می کند. نیروهای ارتش سوریه همچنین بر چندین روستا در حومه غربی دیر الزور تسلط یافتند.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است ، این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن صدها تروریست، انهدام ۱۹ مقر فرماندهی داعش، ۱۳ تانک، ۲۶۵ خودروی مختلف و شش انبار مهمات و تجهیزات نظامی شد.

در بین کشته ها در این عملیات "ابو مومن التونسی" یکی از فرماندهان امنیتی داعش، عضو عراقی داعش معروف به "ابوشیماء " قاضی شرعی و نزدیک به ابوبکر البغدادی، "ابوعبدالله التاتاری"، ترکستانی و مصطفی سعودی الاصل ملقب به "ابوعبیده السعودی" هستند. 

کلید واژه ها: ارتش سوریه حومه شرقی رقه


نظر شما :