اعضای منافقین هیچ جایی در میان مردم ایران ندارند

۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۶۹۹۱۳ سرخط اخبار

در ادامه رویکرد خصمانه غرب در قبال کشورمان، بار دیگر نشست سالانه گروهک ترورسیتی منافقین با حضور جمعی از مقامات پیشین آمریکایی، اروپایی و سعودی در پاریس برگزار شد. وزیر امور خارجه ایران برگزاری این نشست را نقطه ابهام در روابط تهران ـ پاریس خواند.

به گزارش ایسنا، نشست حامیان گروهک تروریستی منافقین روز شنبه در پاریس پایتخت فرانسه در حالی برگزار شد که سیاستمداران تندروی آمریکایی و سعودی در این نشست به یاوه گویی های خود علیه ایران ادامه دادند و ادعاهای واهی و خصمانه غرب را علیه کشورمان تکرار کردند.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک که همواره مواضعی ضد ایرانی داشته و پیش از این با سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدارهایی نیز داشته است ضمن دفاع از دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مدعی شد که تغییر نظام در ایران حتمی است و اقدام در این مسیر باید هر چه سریع تر انجام شود.

هم چنین نیوت کنگریچ رییس مجلس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا که یک جمهوری خواه و از افراد نزدیک به ترامپ است، با تکرار ادعای ساختگی و خصمانه دولت آمریکا علیه ایران مبنی بر این که تهران حامی اصلی تروریسم است گفت که ایران باید آزاد باشد.

دیگر مقام آمریکایی حاضر در این نشست جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل بود.

وی نیز با تکیه بر این ادعاهای نخ نما و خصمانه، گفت: بازنگری سیاست های آمریکا در قبال ایران همچنان دنبال می شود و در این میان کنگره در حال بررسی پیش نویس طرحی علیه ایران به دلیل حمایت از تروریسم در منطقه و جهان است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: جولیانی و کنگریچ که هر دو از مشاوران نزدیک ترامپ بوده اند روز شنبه یک هیات آمریکایی را هدایت می کردند که متشکل از قانونگذاران سابق دموکرات به علاوه سه نماینده فعلی جمهوری خواه از کنگره بود.

ترکی الفیصل شاهزاده سعودی و رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان از دیگر حاضران این گردهمایی بود.

وی که سفیر پیشین عربستان در واشنگتن نیز بوده است، در اظهارات خصمانه و مداخله جویانه اش در گردهمایی روز گذشته منافقین مدعی شد: ایران بزرگ ترین حامی تروریسم است و امام خمینی (ره) تلاش کرد تا انقلاب خود را به تمام منطقه صادر کند.

الفیصل هم چنین مدعی شد که انتخابات ایران غیرقانونی است و نظام ایران نظام دموکراسی نیست و مقامات ایرانی را باید به دادگاه بین المللی فرستاد و آنها را محاکمه کرد.

به نوشته واشنگتن تایمز، اما گروهک منافقین در حالی در سال های پس از انقلاب اسلامی به فعالیت های پراکنده خود ادامه داده است که کارشناسان معتقدند اعضای این گروه هیچ جایی در میان مردم ایران ندارند.

آریانا طباطبایی، استاد دانشگاه جورج تاون در رشته مطالعات امنیت به واشنگتن تایمز گفت که ایرانی ها شورای ملی مقاومت ایران (متشکل از گروهک تروریستی منافقین) را قابل اعتماد نمی دانند و دلیلش این است که این گروه به دلیل فعالیت های تروریستی اش علیه ملت ایران در جریان جنگ هشت ساله عراق با ایران شناخته می شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز جمعه هفته گذشته در حالی که برای دیدار با مقامات عالی رتبه فرانسوی در پاریس بود در واکنش به برگزاری نشست منافقین در این شهر گفت: در گفت وگوهایمان با مسوولان فرانسه حضور منافقین را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.

ظریف به خبرگزاری صدا و سیما گفت: سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست، همه دولت های منطقه و دولت های اروپایی نسبت به سوابق این گروه آگاه هستند.

وی با ابراز تاسف از دادن مجوز فعالیت به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، افزود: ما در گفت وگوهایمان با مسوولان فرانسه این موضوع را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اجازه دادن به فعالیت گروهی که نزد مردم ایران منفور است، سوابق تروریستی دارد، همکاری با رژیم صدام در سابقه خیانت آمیزش نسبت به مردم ایران وجود دارد و همچنین در هفته ها و ماه های اخیر شاهد حملات تروریستی آنها و تلاش هایشان برای حمله تروریستی در کشور بودیم، تنها لکه سیاهی است بر سابقه کشورهایی که با این گروه ها همکاری می کنند.

ظریف ابراز تاسف کرد: رژیم های مرتجع منطقه یک بار دیگر روی این گروه سرمایه گذاری می کنند همانطور که در گذشته هم سرمایه گذاری کردند.

وی گفت: ما از سوابق زمان جنگ اطلاع داریم که رژیم سعودی با این گروه فعالیت و همکاری می کرده و کمک های مالی به آنها می داده است، در سال گذشته و امسال تصمیم گرفته اند که با علنی کردن این همکاری، در جلسه آنها شرکت کنند.

در همین راستا بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به برگزاری نشست منافقین در پاریس با بیان این که برگزاری این گونه نشست ها از سوی منافقین بحث جدیدی نیست، تصریح کرد: از سال 1360 این گروهک با انجام شانتاژ، تبلیغات و هم چنین برگزاری این نوع گردهمایی ها تلاش کرده که به طرفداران خود و اعضایش روحیه مصنوعی بدهد و عموماً آنها در این نشست ها از افراد افراط گرا و تندرو شناخته شده ضدایرانی با پرداخت تمامی هزینه های آنها برای سخنرانی دعوت می کنند.

قاسمی گفت: نسبت به این اقدام فرانسه در دادن مجوز به این گروه تروریستی اعتراض لازم انجام شده است و بی شک در این خصوص طرف فرانسوی دچار یک خطای جدی در مورد این گروه تروریستی است. تروریست ها همه جا تروریست هستند و پاریس باید در این مورد از داشتن استانداردهای دوگانه پرهیز کند.

کلید واژه ها: پاریس با این گروه


نظر شما :