افشاگر ویکی‌لیکس امروز آزاد می‌شود

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۹۶۹۰۳۹ سرخط اخبار

چلسی منینگ، سرباز سابق ارتش آمریکا و عامل افشای اسناد سری این کشور به وب سایت ویکی لیکس که پیش از این به ۳۵ سال زندان محکوم شده بود، قرار است امروز (چهارشنبه) مطابق لطفی که باراک اوباما در اواخر دوران ریاست جمهوری اش در حق او کرد، از زندان آزاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منینگ در ژوئیه ۲۰۱۰ در حالی که هنوز عمل تغییر جنسیت انجام نداده و با نام "برادلی منینگ" مشهور بود به دلیل افشای حجم عظیم بیش از ۷۰۰ هزار سند نظامی و دیپلماتیک محرمانه به وب سایت افشاگر ویکی لیکس دستگیر شد.

منینگ امروز از زندان فوق امنیتی "فورت لیونورث" در کانزاس آمریکا در حالی از زندان آزاد می شود که باراک اوباما پیش از ترک ریاست جمهوری حکم به تخفیف مجازات ۳۵ سال زندان او داد.

حامیان منینگ که سال گذشته میلادی دو بار در زندان خودکشی کرد اعلام کرده بودند که او احتمالا نمی تواند از این مجازات حبس طولانی زنده بیرون بیاید. با این حال او اکنون می تواند از حبس بیرون بیاید و آزادی را تجربه کند.

او در توئیتی روز دوشنبه نوشت: تنها دو روز دیگر تا آزادی به عنوان یک شهروند فاصله دارم، اکنون من مثل میلیون ها آمریکایی دیگر به دنبال علایق شخصی خواهم بود.

منینگ که اکنون ۲۹ سال دارد در زمان حبس دست به اعتصاب غذا زد تا به تدابیر انضباطی علیه خود اعتراض کند.

او چند روز پیش نیز نوشت: برای اولین بار من می توانم آینده خود را به عنوان چلسی منینگ ببینم. من می توانم زنده ماندن و زندگی به عنوان شخصی که واقعا هستم را تصور کرده و سرانجام در دنیای بیرون باشم.

کلید واژه ها: منینگ


نظر شما :