روزشمار سیاست خارجی ایران در سال ۱۳۹۵

مرداد؛ تور آفریقایی ظریف

۰۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۶۸۰۰۷ اخبار اصلی آسیا و آفریقا خاورمیانه
سفارت ایران در ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اجرایی شدن یادداشت تفاهم لغو روادید در ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان از این پس اتباع دو کشور جهت ورود به کشور مقابل نیاز به ویزا نخواهند داشت.
مرداد؛ تور آفریقایی ظریف

۱۳۹۵/۵/۱

- وزیر خارجه ایران با انتشار توئیتی، از سکوت غرب در برابر اقدامات گروه های ترویستی در سوریه از جمله سر بریدن یک پسر ۱۲ ساله به اتهام دفاع از دولت و ارتش سوریه به شدت انتقاد کرد و نوشت: این که تروریست های تحت حمایت غرب یک پسرک معصوم ۱۲ ساله را در سوریه سر می برند، آشکارا به مساله ای عادی بدل شده است. سکوت غرب کرکننده است. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۲

- آصف درانی، سفیر جدید پاکستان در ایران، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد. (ایرنا)

- رئیس پلیس مونیخ در دیدار با عبدالله نکونام، سرکنسول ایران در مونیخ اعلام کرد هیچ گونه ارتباطی بین عامل حملات مونیخ و جامعه ایرانیان فرهیخته و صاحب موقعیت مناسب به لحاظ علمی، دانشگاهی و موقعیت های شغلی قائل نیست. (ایرنا)

۱۳۹۵/۵/۳

- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر دوره ای خود به غرب آفریقا وارد آبوجا، پایتخت نیجریه شد. (ایرنا)

- حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه علی لاریجانی و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی و حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه شدند. (ایرنا)

- رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران ضمن تشکر از حمایت های مسوولان ایرانی از ملت و حکومت ترکیه بلافاصله پس از کودتا، اعلام کرد خوشبختانه پس از این کودتا روابط تهران-آنکارا عمق بیشتری یافت. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر، در واکنش به اقدام تروریستی در پایتخت افغانستان که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها تن از شهروندان این کشور شد، نوشت: بمب گذاری های تروریستی افغانستان نمونه دیگری از عمق شرارت داعش است؛ شیعه و سنی هر دو قربانی هستند و باید برای شکست افراط گرایان متحد شوند. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۴

-ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان برای نشست مشورت های سیاسی - اقتصادی با دو شریک مهم آسیایی سنگاپور و اندونزی، عازم این دو کشور شد. (ایرنا)

- محمدجواد ظریف با جفری اونیاما، وزیر خارجه نیجریه در آبوجا دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف و محمد بوهاری، رییس جمهور نیجریه در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و منطقه ای رایزنی کردند. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به نیجریه در نشست همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و نیجریه شرکت کرد. (ایسنا)

- علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با ناصرخان جانجوا، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف در ادامه سفر خود به نیجریه، با ابوبکر بوکولا ساراکی، رییس مجلس نیجریه دیدار و گفت وگو کرد. ظریف در این دیدار، سلام و دعوت علی لاریجانی را به رئیس مجلس نیجریه ابلاغ کرد. (ایسنا)

- وزیر امورخارجه کشورمان با پایان سفر به نیجریه، وارد آکرا پایتخت غنا شد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۵

-علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با ناصرخان جانجوا، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف با حضور در محل وزارت خارجه غنا با هانا سرواتِته، همتای خود در این کشور دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف در دیدار با جان درامانی ماهاما، رئیس جمهور غنا، سلام گرم حسن روحانی را به او ابلاغ کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف در ادامه سفر خود به غرب آفریقا، با ادواردو آداجاهو رییس مجلس کشور غنا دیدار کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۶

- محمدجواد ظریف در آرامگاه قوام نکرومه، رهبر استقلال جمهوری غنا حضور یافت. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان غنا را به مقصد گینه ترک کرد و وارد کوناکری شد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان، با ماکاله کامارا همتای خود در گینه کوناکری دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف با مامای یولا، نخست وزیر گینه دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به غرب آفریقا، با کلود کری کندیانو، رییس مجلس گینه کوناکری دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۷

- سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی مراتب قدردانی دولت ترکیه را از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت ترکیه در حوادث اخیر این کشور اعلام کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف پس از ترک گینه کوناکری، وارد باماکو پایتخت مالی شد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان در نشست فعالان اقتصادی ایران و مالی شرکت کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف با مودیبو کئیتا، نخست وزیر مالی دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف در دیدار با ایساک سیدیبه، رئیس مجلس مالی بر اهمیت روابط با مالی تاکید کرد. (ایسنا)

- وزیر امورخارجه در توئیتی با اشاره به سفر به چهار کشور آفریقایی نوشت: سفر موفقیت آمیز به غرب آفریقا با ۷۰ مدیر تجاری به پایان رسید. از ظرفیت های عظیم برای همکاری اقتصادی و تعهد برای مقابله با افراط گرایی دلگرم شدم. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۹

- رییس جمهوری کشورمان در پیامی به محمد ششم، پادشاه مغرب، فرا رسیدن روز ملی این کشور را به وی و مردم این کشور تبریک گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

۱۳۹۵/۵/۱۰

- محمدعلی قانع زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در مراسمی در شهر قدیمی گویاس، مدال لیاقت با درجه «صلیب طلایی باندیرانت» را از سوی فرماندار این شهر دریافت کرد. (ایسنا)

- عین الله قشقاوی، سفیر ایران در سنگال، همزمان سفیر کشورمان در کشـور آفریقایی کیپ ورد (مجمع الجزایر دماغه سبز) شد و استوارنامه اش را به رییس جمهور این کشور تسلیم کرد. (ایسنا)

- علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

-استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که به منظور رایزنی پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد . (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه)

۱۳۹۵/۵/۱۱

-علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با هیاتی از اعضای فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

-رییس جمهوری در پیامی به یوهان اشنایدر امان، رییس کنفدراسیون سوییس، روز ملی این کشور را تبریک گفت و از تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری های تهران – برن ابراز خرسندی کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-مجتبی فردوسی پور، سفیر کشورمان در اردن با فاروق قدومی، رییس دفتر سیاسی ساف و وزیر خارجه پیشین فلسطین دیدار و پیرامون تحولات منطقه ای گفت وگو کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۱۲

- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در باکو با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

- هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران به ریاست علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رمضان عبدالله، دبیرکل جهاد اسلامی در بیروت دیدار کردند. (ایرنا)

- هیات مجلس شورای اسلامی ایران به ریاست علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدار و با وی درباره روابط دوجانبه و مسائل و تحولات در منطقه گفت وگو کردند. (ایرنا)

- مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در مسقط با یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- هیات مجلس شورای اسلامی ایران به ریاست علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کردند. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۱۳

- حکمت خلیل کرزی، معاون وزیر خارجه افغانستان در دیدار با ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا، اقیانوسیه و امور مشترک المنافع وزارت خارجه ایران در ارتباط با مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفت وگو کرد. (ایسنا)

- علاءالدین بروجردی و هیات همراه وی با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار و با وی درباره روابط دوجانبه و مسائل و تحولات در منطقه گفت وگو کردند. (ایرنا)

- سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ایران با عبدیل سگیزبایف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی و جنیس رزاقوف، معاون امنیتی نخست وزیر قرقیزستان در بیشکک دیدار و گفت و گو کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۵/۱۴

- علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به همراه هیات پارلمانی ایران با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ولید معلم، وزیرخارجه سوریه دیدار کردند. (ایرنا)

۱۳۹۵/۵/۱۵

- علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به همراه هیات پارلمانی ایران با عماد خمیس، نخست وزیر سوریه دیدار کردند. (ایرنا)

۱۳۹۵/۵/۱۶

- محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان که به دعوت دریابان علی شمخانی، برای دیداری دو روزه به ایران سفر کرده است، با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ملاقات و در خصوص مهمترین تحولات امنیتی منطقه ای و سازوکارهای مقابله با تروریسم در افغانستان گفت و گو کرد. (دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی)

- محمدجواد ظریف با اغراز احمد چودری، قائم مقام وزیر خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه)

- محمدجواد ظریف با محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه)

۱۳۹۵/۵/۱۷

-هیات عالی رتبه اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست دکتر برهم صالح احمد، برای دیدار با مقامات رسمی کشورمان وارد تهران شد. (ایسنا)

-رییس جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی عالی رتبه برای شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان و دیدار دوجانبه عازم باکو شد و با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

-حسن روحانی رئیس جمهوری، با ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان دیدار کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-حسن روحانی، رئیس جمهوری با روحانیون و اندیشمندان جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و سخنرانی کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

۱۳۹۵/۵/۱۸

-ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهوری روسیه و ایران در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کردند. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با برهم صالح، معاون دبیرکل اتحادیه میهنی و نخست وزیر سابق اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری)

-دومین اجلاس مشترک کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با حضور مدیران کل کنسولی وزارتخانه های امور خارجه دو کشور در تهران برگزار شد. (ایرنا)

-اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در پیامی به لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور، ضمن تبریک روز ملی این کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد. (پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری)

۱۳۹۵/۵/۱۹

-برهم صالح، معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد. (دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی)

-حسن روحانی، رئیس جمهوری در تماس تلفنی با ترزا می، نخست وزیر جدید بریتانیا مسئولیت جدید را به او تبریک گفت. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- برهم صالح، معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. (خانه ملت)

۱۳۹۵/۵/۲۱

- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود تلفنی گفت وگو و در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۲۲

- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نخستین بار بعد از کودتای نافرجام ترکیه، برای گفت وگو با مقامات ترک وارد آنکارا شد. (ایرنا)

- محمدجواد ظریف با مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. (ایسنا)

- وزیر امور خارجه کشورمان از مجلس ترکیه بازدید و این بازدید را نماد حمایت ایران از دموکراسی و مردم ترکیه خواند. (ایسنا)

-وزیر امور خارجه ایران با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه ملاقات کرد. (ایسنا)

- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و هیات همراه در سفر به آنکارا پس از ملاقات با چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه و حضور در کنفرانس خبری، برای شرکت در نماز جمعه عازم محل برگزاری نماز در مسجد ملیت شهر آنکارا شده و مورد استقبال رییس جمهور و نخست وزیر ترکیه و نمازگزاران حاضر در صحن مسجد قرار گرفتند .(ایسنا)

- مولود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه همزمان با سفر محمدجواد ظریف به ترکیه با انتشار عکس دیدار خود با ظریف در توییتی فارسی نوشت: میزبان برادرم وزیر خارجه ایران هستیم که پس از اقدام ۱۵ جولای (کودتا) در کنار ما بوده و اعلام همبستگی می کند. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۲۳

- سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، زیمبابوه و سرکنسول جدید کشورمان در استانبول با رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- سفارت ایران در ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به اجرایی شدن یادداشت تفاهم لغو روادید در ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان از این پس اتباع دو کشور جهت ورود به کشور مقابل نیاز به ویزا نخواهند داشت. (ایسنا)

-علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در پیامی به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، فرا رسیدن دهمین سالروز پیروزی ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۲۴

-یوری ایوانوویچ لازارچیک، سفیر جدید بلاروس با حضور در وزارت امورخارجه، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه)

- وزیر امور خارجه در پیام های جداگانه سالروز پیروزی قهرمانانه مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل رژیم صهیونیستی را به وزیر امور خارجه لبنان و دبیرکل حزب الله تبریک گفت. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه)

-کریستین تئودورسکو، سفیر رومانی در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریت خود در تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه)

-وزیر خارجه کشورمان با انتشار عکسی در توییتر خود از بازدیدش از مجلس ملی ترکیه که در جریان کودتای نافرجام در این کشور مورد حمله قرار گرفته بود، نوشت: به ایستادن در کنار خواهران و برادران شجاع در ترکیه در حمایت از دموکراسی افتخار می کنم. همکاری بیشتر برای صلح در پیش است. (ایرنا)

-ایان دیوید بیگز، سفیر جدید استرالیا در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۲۵

-حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با همتای روس خود، میخائیل بوگدانف دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

-میخاییل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده رییس جمهور این کشور در امور خاورمیانه با وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

-آلن امه نامیتوه، وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی کشورهای آفریقایی بروندی، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه)

-دلسی رودریگز، وزیر امورخارجه ونزوئلا که به همراه دلپیانو، وزیر نفت این کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. (مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه)

۱۳۹۵/۵/۲۶

-به مناسبت دهمین سالگرد پیروزی ارتش و مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه، محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با سمیر مقبل، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع و ژنرال جان قهوه چی، فرمانده ارتش لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد. (ایسنا)

-فالح فیاض، مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای با وی گفت وگو کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۲۷

-رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رییس جمهوری اندونزی، ضمن تبریک روز ملی این کشور ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در سایه اراده سیاسی موجود، بیش از پیش گسترش یابد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- بورگه برنده، وزیر امور خارجه نروژ با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد. (ایسنا)

-بورگه برنده، وزیر خارجه نروژ با حسن روحانی، رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

-بورگه برنده، وزیر خارجه نروژ با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

- بورگه برنده، وزیر خارجه نروژ با علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد. (ایسنا)

- بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. (ایسنا)

۱۳۹۵/۵/۲۹

- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به منظور پیگیری تفاهمات و رایزنی های به عمل آمده میان دو کشور در سفر هفته گذشته دکتر محمدجواد ظریف به آنکارا سفر کوتاهی به تهران داشت و با وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی و در مورد آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه بحث و گفت وگو نمود. (ایسنا)

- محمد ابراهیم طاهریان فرد، سفیر ایران با شعبان اطلس معاون وزیر حمل و نقل ترکیه دیدار و پیرامون راه های توسعه مناسبات و همکاری های در حوزه حمل و نقل دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند. (ایرنا)

۱۳۹۵/۵/۳۰

- سلیم الجبوری، رییس مجلس عراق، با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد. (ایسنا)

- سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق با حسن روحانی، رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد. (پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

- سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق با علی لاریجانی، همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد. (ایرنا)

۱۳۹۵/۵/۳۱

- سلیم الجبوری، رییس مجلس عراق، با آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. (ایسنا)

- سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره همکاری های دوجانبه و راهکارهای مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد. (ایسنا)

-وزیر خارجه کشورمان در رأس یک هیات سیاسی و اقتصادی و در آغاز اولین سفر منطقه ای خود به آمریکای لاتین، تهران را به مقصد هاوانا ترک کرد. (ایسنا)
تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: ظریف آفریقا ارمنستان


نظر شما :