اعتراض سیاستمدار مکزیکی به دیوارکشی ترامپ

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۶۷۵۸۸ سرخط اخبار

تقریبا دو سوم آمریکایی ها با ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک مخالفند و تعداد بیشتری از آنها نیز گمان می کنند که در نهایت آنها هزینه ساخت این دیوار را پرداخت می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در این میان یک سیاستمدار مکزیکی با بالارفتن از روی نرده هایی که مکزیک را از آمریکا جدا می کند تلاش کرد نشان دهد برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ساختن یک دیوار مرزی "پوچ و بیهوده" است.

برالیو گوئرا، از نمایندگان ایالت مکزیک در این باره گفته است که پریدن از روی دیوار بسیار ساده است اما مخاطرات بسیاری مردم ما را تهدید می کند.

وی ادامه داد: حقوق بشر ارزش ها، اصول و شرافت مسائلی غیر قابل مذاکره هستند.

ترامپ پیش از این در ماه ژانویه با امضای حکمی دستور ساخت دیوار مرزی را صادر کرد؛ دیواری که به گفته او به شدت مورد نیاز است.

با این حال کارشناسان مدتی بعد هشدار دادند که ساخت این دیوار می تواند ۱۱۱ گونه حیوانی در خطر را تهدید کرده و خسارات محیط زیستی بسیار بزرگی وارد کند.

گوئرا در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد که ساخت این دیوار هزینه ای پوچ و غیر ضروری است.

در این میان ترامپ مدعی است که مکزیکی ها هزینه ساخت این دیوار را متقبل خواهند شد. در حالی که طرف مکزیکی وی مصرانه تاکید کرده است که تن به چنین موضوعی نمی دهد.

در همین حال نتایج یک نظرسنجی نشان داده که دو سوم آمریکایی ها با ساخت این دیوار مخالفند در حالی که ۷۰ درصد آنها نیز معتقدند مردم آمریکا خواهند بود که هزینه ساخت این دیوار را پرداخت خواهند کرد.

تعداد آمریکایی هایی که با ساخت این دیوار مخالفت می کنند از زمان انتخابات تاکنون تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کلید واژه ها: این دیوار ساخت این دیوار


نظر شما :