قطر و عربستان جایی در مذاکرات آستانه ندارند

۳۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۹ کد : ۱۹۶۶۳۰۱ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی درباره مشارکت در مذاکرات آستانه گفت هرکسی خواهان مشارکت صادق برای حل بحران سوریه است، می تواند در این نشست شرکت کند.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: واشنگتن باید صداقت خود را در اراده اش برای تعامل با راه حل های مطرح نشان دهد.

وی پیرامون مشارکت آمریکا در نشست آستانه گفت: هرکس که خواهان این است که به صورت خالصانه برای حل بحران در سوریه کار کند، می تواند در این نشست شرکت کند. هرکس که می خواهد در آستانه شرکت کند، باید به حاکمیت سوریه احترام بگذارد و با تروریسم بجنگد و تحریم ها را لغو کند. واشنگتن باید از حمایت از گروه های تروریستی مسلح ممانعت به عمل آورد و بر ترکیه برای بستن مرزهایش با سوریه اعمال فشار کند.

فیصل مقداد اظهار کرد: واشنگتن باید هرکس از جمله عربستان و قطر که از تروریسم حمایت مالی و تسلیحاتی کردند، مجازات کند.

فیصل مقداد پیرامون مشارکت قطر و عربستان در نشست آستانه اظهار کرد: کسانی که از تروریسم حمایت و از آن پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کنند، هیچ جایی در مذاکرات ندارند.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: زمانی که قطر و عربستان از حمایتشان از تروریسم دست بردارند، در آن هنگام می توانیم مساله مشارکت این دو کشور در مذاکرات را مورد بررسی قرار دهیم.


نظر شما :