ترامپ امروز وزیر خارجه‌اش را اعلام می‌کند

۲۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۹۶۵۴۴۰ سرخط اخبار

رییس جمهوری منتخب آمریکا قرار است امروز (سه شنبه) فرد مورد نظرش را برای پست وزارت خارجه این کشور انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا در توییت خود نوشت: من روز سه شنبه گزینه خودم را برای پست وزارت خارجه آمریکا اعلام می کنم.

رییس جمهوری منتخب آمریکا برای تعیین وزیر خارجه جدید این کشور افرادی چون "رکس تیلرسون"، مدیر اکسون موبیل را در نظر دارد. این فرد در حالی مورد توجه ترامپ است که نگرانی هایی درباره ارتباطاتش با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه وجود دارد.

افراد دیگر در فهرست ترامپ برای سمت وزارت خارجه آمریکا میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست و منتقد ترامپ، دیوید پترائوس، رییس سابق سیا، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هستند.

این در حالی است که کمی پس از آنکه ترامپ گفت که گزینه وزیر خارجه بعدی آمریکا را رسما اعلام می کند، رامنی اعلام کرد که از این رقابت کناره گیری می کند.

وی در صفحه فیسبوکش نوشت: این واقعا مایه افتخار است که بتوان به عنوان وزیر خارجه آمریکا انتخاب شد و فعالیت کرد. گفت وگوی من با ترامپ لذتبخش و خوب بود. من امیدوارم که دولت جدید آمریکا بتواند کشور را به سمت صلح، شکوه و قدرت پیش ببرد.

در همین حال در صورتیکه رییس اکسون موبیل وزیر خارجه آمریکا شود، باید پاسخگوی سوالاتی در سنای آمریکا باشد.

تیلرسون تاجر 64 ساله تگزاسی مخالف تحریم ها علیه روسیه است و در 2013، از سوی پوتین "مدال دوستی" دریافت کرد.

ترامپ، تیلرسون را بیشتر از یک مدیر تجاری می داند و در مصاحبه روز یکشنبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: او فردی است که می تواند در عرصه جهانی فعالیت کند. او افراد زیادی را می شناسد. او با روسیه معاملات تجاری زیادی دارد و با کمپانی های زیادی مراوده اقتصادی دارد.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :