نتانیاهو: ‌با مسکو درباره سوریه هماهنگیم

۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۶۵۳۸۹ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که برای اجرای راه حل دو کشوری از ترامپ کمک خواهد گرفت. وی همچنین اعلام کرد اسرائیل با روسیه درباره سوریه در ارتباط است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای که اخیرا با شبکه سی.بی.اس آمریکا داشت و بخش هایی از آن نیز پیشتر منتشر شده، به مساله اختلافات با طرف فلسطینی پرداخت و گفت: از دونالد ترامپ (رئیس جمهور منتخب آمریکا) انتظار دارم که به ما در تحقق راه حل تشکیل دو کشور کمک کند، من کاری برای این وضعیت خواهم کرد و می خواهم با طرف فلسطینی وارد مذاکره شوم و راه حل تشکیل دو کشور محقق شود.

نتانیاهو افزود: در حال حاضر بر این مساله تمرکز کرده ام و می خواهم زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شد، به ما در تحقق راه حل تشکیل دو کشور کمک کند، همچنین می خواهم هر کشور عربی که امکان کمک به ما را دارد، این کار را انجام دهد.

نتانیاهو گفت: به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تعهد داده ام که در بحران سوریه دخالت نکنم اما هرگز اجازه نخواهم داد که "ایران از خاک سوریه به اسرائیل حمله کند."

وی در ادامه رابطه خود با پوتین را "دوستانه" توصیف کرد و گفت: اسرائیل ائتلاف های جدیدی را با کشورهایی که آمریکا را به چالش می کشند، تشکیل می دهد از جمله روسیه که نیروهای خود را به سوریه؛ کشوری در همسایگی ما اعزام کرده است.

وی مدعی شد: برخی کشورهای عربی، اسرائیل را نه دشمن بلکه همپیمانی برای خود در مبارزه با داعش می دانند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران نیز گفت: با ترامپ درباره مساله لغو توافقنامه هسته ای با ایران گفتگو خواهم کرد.

نتانیاهو در ادامه با اشاره به اینکه روابط میان اسرائیل، اردن و مصر بسیار بهبود یافته، با امتناع از پاسخ دهی به سوالی درباره همگرایی سیاسی با ریاض و احتمال تشکیل ائتلافی علیه ایران گفت: هیچ دلیلی برای ایجاد چنین ائتلافی وجود ندارد چراکه در حقیقت این ائتلاف موجود است.

وی گفت: ما اقدامات خود را با مسکو جهت جلوگیری از بحران های ناگهانی در سوریه هماهنگ می کنیم.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :