فارک به دنبال ائتلاف صلح برای انتخابات 2018 کلمبیا

۰۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۹۶۴۹۷۸ سرخط اخبار

شورشیان چپگرای فارک خواستار شروطی در توافق صلح برای حمایت از کاندیدای خودشان در انتخابات 2018 کلمبیا شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو لاندونو، رهبر فارک یک روز پس از امضای توافق صلح با دولت کلمبیا که باعث شد کشور به شدت دچار اختلاف شود، حالا به دنبال ائتلافی است تا توافق صلح را از مخالفان در امان نگهدارد.

وی از دولت کلمبیا خواسته تا علیه مخالفان اقدام کند؛ مخالفان به رهبری آلوارو اوربیه، رییس جمهوری سابق کلمبیا مخالف این توافق است و گفته که شورشیان فارک باید ابتدا بخاطر جرایمی که مرتکب شدند، مجازات شوند.

وی در یک نشست خبری گفت: ما به دنبال یک کاندیدا از جانب خودمان برای شرکت در انتخابات 2018 هستیم. این روند باعث همبستگی میان افرادی می شود که به دنبال تداوم صلح و تضمین های این توافق هستند. افرادی که مخالف این توافق هستند کمپین های انتخاباتی خود را به راه انداخته اند. خوب چرا ما که به دنبال صلح هستیم نباید مذاکرات را آغاز کنیم تا کاندیدایی را برای خودمان در نظر بگیریم؟

رهبر فارک نام کسی را که قرار است کاندیدای جانشینی خوزه مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا شود، نبرد اما فردی که احتمالا جانشینش می شود، اومبرتو دلا کاله، مذاکره کننده ارشد دولت با فارک است.

دولت بوگوتا و شورشیان فارک توافق صلح بازبینی شده ای را امضا کردند که باید در کنگره تایید شود و به این ترتیب دیگر رفراندوم دومی برای آن برگزار نخواهد شد.

کلید واژه ها: فارک کلمبیا توافق صلح


نظر شما :