سفر هفته آینده روحانی به ایروان، آستانه و بیشکک

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۱۱ کد : ۱۹۶۴۷۲۶ سرخط اخبار

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر دوره ای اوایل هفته آینده به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان می رود.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در پاسخ به دعوت سرژ سرکیسیان همتای ارمنی خود اوایل هفته آینده به ارمنستان و از آنجا به قزاقستان و پس از آن هم به قرقیزستان سفر می کند.

پیش از این آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران از سفر روحانی به ایروان خبر داد ول به زمان دقیق آن اشاره ای نکرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در نشست خبری سوم آبان ماه خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره سفر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان اظهار داشت: روابط ما با همسایگان شمالی از جمله آذربایجان و ارمنستان روابط خوبی است و به طور مستمر تلاش می کنیم با توجه به علائق طرف های مقابل، بتوانیم به تعمیق و گسترش روابط و افزایش همکاری ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ارمنستان در بین همسایگان ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: ارمنستان کشور همسایه ما است که مسلمان نیست و این ویژگی ها می طلبد که ما روابط ویژه ای را داشته باشیم، همانطور که با آذربایجان روابطی را داشتیم و داریم و سعی در گسترش آن داریم.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه انجام سفرهای متعدد در دستور کار ما وجود داشته، افزود: امیدواریم در زمان لازم سفر رئیس جمهور به ارمنستان هر چه زودتر انجام شود و بتوانیم گام های بلندتری را با ارمنستان برداریم.

وی با ذکر این نکته که می توانیم با ارمنستان در مسائل منطقه ای همکاری ها و رایزنی هایی داشته و ایفای نقش کنیم، گفت: تا حد زیادی احساس بر این است که از اشتراکات خوبی برخورداریم. این تماس ها و ارتباطات را از گذشته با آذربایجان نیز داشتیم و امیدواریم با ارمنستان نیز به عنوان یک همسایه خوب این همکاری ها را در سطح عالی تر داشته باشیم.

قاسمی با بیان اینکه دعوت از روحانی برای سفر به ایروان از مدت ها قبل انجام شده، عنوان کرد: منتظر فرصت بودیم که در زمان لازم این سفر انجام شود. امیدوارم در اسرع وقت شاهد انجام این سفر باشیم و بتوانیم گام بلندی را در همکاری های آتی و درازمدت داشته باشیم.

به گزارش فارس، حسن روحانی پس از ارمنستان قرار است به آستانه پایتخت قزاقستان و پس از آن هم به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کند. رئیس جمهور کشورمان در سفر به این سه کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را با همتایان خود مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران مهر ماه سال جاری نیز سفری به سه کشور ویتنام، مالزی و تایلند در جنوب شرق آسیا داشت.

کلید واژه ها: ارمنستان حسن روحانی


نظر شما :