تل‌آویو کمیته "پسا عباس" تشکیل داد

۰۸ آبان ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۰ کد : ۱۹۶۴۲۲۷ سرخط اخبار

ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر با توجه به تحولات جاری در کرانه باختری، در حال بررسی و ارزیابی مرحله پس از کناره گیری محمود عباس از سیاست است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آموس هرئیل، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان "هاآرتص" تصریح کرد که سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی باید تحولات جاری در کرانه باختری از جمله گسترش دامنه انتقادات از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله را با اهتمام ویژه ای پیگیری و بررسی کنند به همین منظور از چند ماه پیش کمیته ای تشکیل شده که مامور بررسی و ارزیابی اوضاع پس از کنار کشیدن عباس می باشد.

هرئیل مدعی شد که رژیم صهیونیستی دست به تحرکات و اقداماتی عملی نمی زند و در تعیین جانشین برای عباس مداخله نخواهد کرد اما باید خود را برای سناریوهای زیادی از جمله درگیری و رویارویی شدید با فلسطینیان آماده کند به اعتبار این که شمارش معکوس برای کنارکشیدن عباس از صحنه سیاسی آغاز شده است.

وی اظهار داشت که مرحله فروپاشی تشکیلات خودگردان به طور تدریجی در جریان است و همه باید این واقعیت را بپذیرند.

این تحلیلگر نظامی صهیونیست نوشت که عباس با مشکلاتی در داخل جنبش فتح و به ویژه در خصوص حامیان محمد دحلان، عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح و مداخله برخی کشورهای عربی در این زمینه نیز مواجه است و همزمان با آن روز به روز بیشتر به سمت انزوا در رام الله پیش می رود که این مساله تاثیرات و پیامدهای زیادی بر اوضاع داخلی تشکیلات خودگردان و روابط این تشکیلات با رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

آموس هرئیل اشاره کرد که نزدیکان عباس معتقدند دحلان تلاش می کند تا جایگاه خود را به عنوان نامزد سری کمیته چهارجانبه عربی ( متشکل از عربستان، مصر، اردن و امارات) تقویت کند.

هرئیل تصریح کرد که مصر علنا از دحلان حمایت می کند و برخی نمایندگان و مسئولان مصری در مذاکرات با مقامات رژیم صهیونیستی علنا این مساله را مطرح می کنند.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :