با افتتاح هتل فاخرش

ترامپ رویای رئیس جمهور شدن را تا نزدیکی کاخ سفید برد

۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۶۳۲۷۲ اخبار اصلی آمریکا
کارگران شاغل در هتل می‌گویند که «هتل به آرامی» افتتاح شد اما اختلافات میان ترامپ و مقامات شهرداری واشنگتن به دلیل دعوای قضائی که علیه ترامپ بر سر رستوران ویژه هتل به وجود آمده، هنوز برقرار است.
ترامپ رویای رئیس جمهور شدن را تا نزدیکی کاخ سفید برد

دیپلماسی ایرانی: دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا با افتتاح هتل پنج ستاره فاخر جدیدش به فاصله دو کیلومتر از کاخ سفید در واشنگتن، خود را به کاخ ریاست جمهوری کشورش نزدیک می بیند.

این در حالی است که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها و وزیر امور خارجه اسبق در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز اعلام کرده است که وضعیت جسمانی اش بهبود یافته و از روز جمعه به رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری بازگشته است.

به گزارش روزنامه الحیات، ترامپ در حالی هتل جدیدش را در جاده پنسیلوانیا در خیابان 12 افتتاح کرد که تظاهرات گسترده ای علیه او در مقابل هتل جدیدش بر پا شده بود. او در جریان افتتاح هتلش گفت که تنها چند متر از ورودی کاخ سفید فاصله دارد و امیدوار است که بتواند در انتخابات پیش رو پیروز شود. وی در حالی این اظهارات را بیان می کرد که تظاهرکنندگان شعارهایی علیه او سر می دادند و از او می خواستند که از آن جا برود و از نامزدی ریاست جمهوری کشورشان انصراف دهد. تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها اظهارات ترامپ که گفته بود مرز امریکا و مکزیک را دیوار خواهد کشید، به نقد کشیده شده بود. در یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود: «به زودی دیواری علیه نژادپرستی و تعصب خواهیم کشید».

مایکل داملنکورت، مدیر هتل جدید ترامپ در این باره گفت: «هتل جدید ما یکی از هتل های قدیمی واشنگتن است که بازسازی شده و هزینه صرف شده برای بازسازی آن 200 میلیون دلار است. عملیات بازسازی هتل دو سال طول کشیده است. این هتل تا به حال سه یا چهار بار خراب شده و ما خوشحالیم که توانسته ایم دوباره آن را بازسازی کنیم. هتلی که برای نخستین بار در سال 1899 ساخته شده است.»

هتل جدید نام "هتل بین المللی ترامپ" را بر خود دارد و مشتمل بر 263 اتاق است. کارگران شاغل در هتل می گویند که «هتل به آرامی» افتتاح شد اما اختلافات میان ترامپ و مقامات شهرداری واشنگتن به دلیل دعوای قضائی که علیه ترامپ بر سر رستوران ویژه هتل به وجود آمده، هنوز برقرار است.

ترامپ افتتاح هتلش را به گونه ای هماهنگ کرده که با زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا هم زمان باشد تا بتواند نهایت استفاده را تبلیغاتی را از آن ببرد.

این در حالی است که هیلاری کلینتون روز جمعه در کنفرانس آفریقا – امریکا حاضر شد و در نخستین ورودش به رقابت ها بعد از بهبودی از بیماری حملات تندی را علیه ترامپ بیان داشت و او را متهم به نژادپرستی کرد. وی همچنین از ترامپ بر سر اظهاراتش درباره رویارویی قایق های امریکایی و ایرانی در آب های آزاد انتقاد کرد و او را جنگ طلبی غیرقابل کنترل توصیف کرد.

درباره وضعیت جسمانی هیلاری کلینتون که دستاویزی برای ترک تازی ترامپ شده بود، بیل کلینتون همسر او و رئیس جمهوری اسبق امریکا گفت که حال هیلاری بسیار بهتر از ترامپ است.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که کلینتون در حال حاضر در سراسر امریکا 4 درصد از رقیب جمهوریخواهش جلوتر است.

 

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: دونالد ترامپ حزب جمهوریخواه هیلاری کلینتون حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا


نظر شما :