پاکستان احتمالا درحال ساخت یک سایت اتمی جدید است

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۸ کد : ۱۹۶۳۱۸۳ سرخط اخبار

براساس تحلیل تصاویر ماهواره ای از سوی کارشناسان دفاعی غرب، پاکستان احتمالا در حال ساخت یک سایت جدید غنی سازی اورانیوم است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، ساخت این سایت جدید در مرکز تحقیقات هسته ای "کاهوتا" در 30 کیلومتری شرق اسلام آباد شواهدی را افشا می کند که چگونه پاکستان به دنبال ارتقای زرداخانه اتمی خود است.

تحلیلگران دفاعی موسسه اطلاعاتی HIS Jane انگلیس با استفاده از تصاویر ماهواره ای گرفته شده از سوی پایگاه فضایی و دفاعی ایرباس در 28 دسامبر 2015 و 18 آوریل 2016 به این مطالب دست پیدا کرده و می گویند این کشور احتمالا در حال ساخت یک سایت جدید اتمی است.

پاکستان که در سال 1998 برای نخستین بار آزمایشات اتمی انجام داد احتمالا 120 سلاح اتمی دارد و بیشتر از هند، اسرائیل و کره شمالی است. در گزارش 2015 "مرکز استیمسون و صلح بین المللی کارنگی اندومنت" آمده است که پاکستان احتمالا می تواند در یک سال 20 کلاهک تولید کند و به سومین کشور بزرگ اتمی در یک دهه بدل شود.

پاکستان در حال حاضر به دنبال پیوستن به گروه تامین کنندگان اتمی با 48 عضو است که پیوستن به آن به جلوگیری از گسترش سلاح های اتمی به وسیله کنترل صادرات مواد، تجهیزات و فناوری اتمی کمک می کند.


نظر شما :